شناسایی توانمندی‌های بانوان در دستور کار دولت است
کد خبر: 4031916
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
انسیه خزعلی:

شناسایی توانمندی‌های بانوان در دستور کار دولت است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بانوان گیلانی باید در راستای شناساندن ظرفیت‌های زنان توانمند این دیار همراه ما باشند گفت: به رسمیت شناختن توانمندی و ظرفیت‌های بانوان از مسائلی است که دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور به آن اعتقاد دارند.

انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده

به گزارش ایکنا از گیلان، هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به استان گیلان، در نشست اقشار مختلف زنان گیلان با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده که صبح امروز، هشتم بهمن‌ماه در سالن هلال احمر گیلان برگزار شد، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بانوان توانمند گیلان بیان کرد: به رسمیت شناختن توانمندی و ظرفیت‌های بانوان از مسائلی است که دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور به آن اعتقاد دارند و مکرر بر این نکته تأکید می‌کنند که باید توانمندی‌های بانوان به ما شناسانده شده تا در برنامه‌های مدیریتی مورد غفلت واقع نشوند.

وی با بیان اینکه بانوان گیلانی باید در راستای شناساندن ظرفیت‌های زنان توانمند این دیار همراه ما باشند، اظهار کرد: جنبه‌های فرهنگی و توانمندی‌های چندگانه زنان از مزیت‌ها بوده و در حوزه مدیریت زنان، سلامت مالی و سلامت اخلاقی از نکات بارز است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برخی نکات مطرح شده از سوی بانوان گیلانی در این نشست، بیان کرد: باید در زمینه کارآفرینی بانوان بتوانیم بازار خوبی را در سطح ملی و بین‌الملل به‌دست آوریم که می‌توان با دایرکردن بازاچه‌های دائمی، فصلی، مرزی و صادراتی به‌سوی این هدف گام برداشت. همچنین در بخش کارمندی، بحث بیمه زنان خانه‌دار مطرح است که باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور فرآیندی بسیار سخت بوده و عملاً امکان‌پذیر نیست. اما در تلاش هستیم که حداقل بیمه زنان سرپرست خانوار را بتوان تا حدی پوشش داد و به مرحله عملیاتی رساند.

خزعلی با اشاره به سوق یافتن جمعیت استان گیلان به سوی سالمندی خاطرنشان کرد: در زمینه کار شناور پیگیر هستیم تا کارهای موقت نیمه‌وقتی برای بانوان کارمند تعریف شود تا بتوانند در کنار فعالیت اجتماعی، به خانواده و منزل و موضوع جمعیت که در عین اینکه وظیفه‌ای شخصی بوده اما مسئولیتی اجتماعی نیز تلقی می‌شود، بپردازند. باید برای بانوان سنین 20 تا 40 سال قوانین و تسهیلاتی مقرر شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم ارتباط مداوم و مستمر با مردم است، مطرح کرد: از طرح‌های تسهیلات فرزندآوری و فرزندپروری استقبال می‌کنیم و استان گیلان نیز با توجه به شرایط جمعیتی خود یکی از استان‌های پایلوت برای اجرایی کردن قانون جوانی جمعیت خواهد بود.

وی بحث کشاورزی را از مهم‌ترین موارد سرمایه‌گذاری در گیلان دانست و تصریح کرد: زنان فعال این حوزه بسیار موارد مفیدی مطرح کردند. زن، زمین و زیست اگر مورد توجه و دقت قرار گیرد، حرکت‌های بزرگ و مفیدی در این حوزه خواهیم داشت. در بحث تغییرات اقلیمی و نقش زنان در جلوگیری از آسیب‌های ناشی از از این تغییرات با ارائه راهکارهایی از سوی بانوان برای حفظ محیط زیست و رونق کشاورزی می‌توان برنامه‌ریزی کرد. همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی یکی از خطراتی هست که این استان را تهدید می‌کند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خزعلی در پایان گفت: مواردی دیگری که در حوزه زنان قابل توجه است مانند صیانت از دختران و بانوان، جلوگیری از صدمات وارده به بانوان، ایجاد مشوق‌ها، قانون‌های حمایتی و... می‌باشد که مستمراً در حال پیگیری است. همچنین بحث مجوزهای کارآفرینی از جمله مشکلاتی است که بانوان به آن اشاره کردند که بنا داریم تا جایی که در شرایط و امکانات مقدور است، توجه ویژه‌ای به این مسئله صورت پذیرد.

انتهای پیام
captcha