کمک 84 میلیارد ریالی خیران سلامت به بیماران نیازمند در فارس
کد خبر: 4034292
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

کمک 84 میلیارد ریالی خیران سلامت به بیماران نیازمند در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مساعدت بیش از ۸۴ میلیارد ریالی از محل اعتبارات وزارت بهداشت، کمک‌های خیرین و نهادهای غیردولتی به بیماران نیازمند در یک سال گذشته خبر داد.

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 17 بهمن در جمع خبرنگاران همزمان با دهه مبارک فجر به بیان برخی از اقدامات و دستاوردهای این معاونت در یک سال گذشته پرداخت و گفت: مرور دستاوردهای یک‌ساله معاونت درمان، حاکی از پایبندی و تلاش برای تحقق رسالت‌های این معاونت در عرصه صیانت از سلامت مردم است.

وی با قدردانی از حمایت خیرین حوزه سلامت، از مساعدت بیش از ۸۴ میلیارد ریالی از محل اعتبارات وزارت بهداشت، کمک‌های خیرین و نهادهای غیردولتی به بیماران نیازمند در یک سال گذشته خبر داد.

شریفی با اشاره به راه‌اندازی ۲۲۰ تخت بستری جدید در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک سال گذشته، افزود: گسترش عرصه‌های خدمت به مردم با تقویت زیرساخت‌های درمانی از مهم‌ترین اهداف معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

وی با اشاره به تامین یک دستگاه توموتراپی و یک دستگاه پت سی تی در بیمارستان نمازی به عنوان تجهیزات پیشرفته پزشکی طی یک‌سال اخیر ادامه داد: همچنین در کنار مسائل و چالش‌های مربوط به کرونا موفق شدیم پروژه‌های تجهیز بیمارستان‌های شهید فقیهی، شهید چمران و نمازی به دستگاه ام.آر.آی؛ تجهیز بیمارستان‌های شهید مطهری مرودشت، حضرت قائم(عج) فیروزآباد، شهید چمران شیراز، حضرت ولیعصر(عج) کازرون، نمازی، اقلید و شهید فقیهی به دستگاه سی تی اسکن؛ تجهیز بیمارستان‌های نمازی و امام خمینی(ره) آباده به دستگاه آنژیوگرافی و تامین یک دستگاه ماموگرافی برای بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) کازرون را نیز انجام داده و این تجهیزات جدید به چرخه سلامت استان فارس افزوده شد.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود از افتخارآفرینی مجموعه سلامت فارس در عرصه‌های جهانی پیوند اعضا به عنوان یکی از عرصه‌های مهم خدمات سلامت فارس طی سال‌های اخیر یاد کرد و گفت: با توسعه این توانمندی در طی یک سال اخیر و برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیوند ریه در بیمارستان پیوند اعضای بوعلی سینا انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در یک سال گذشته ۳۵۹ عمل پیوند کلیه، ۴۲۰ پیوند کبد، ۱۴ پیوند قلب، دو پیوند پانکراس، ۳۰ پیوند کلیه و پانکراس، هفت پیوند روده و پنج پیوند ریه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

وی با تأکید بر به کارگیری تمام توان مجموعه دانشگاه در تامین سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی در مناطق مختلف فارس، همچنین از اعزام ۱۱۲ پزشک متخصص و دوازده پزشک فوق تخصص به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه در طی یک سال گذشته و با هدف گسترش دسترسی عادلانه تمامی مردم استان به خدمات سلامت خبر داد.

شریفی با اشاره به تلاش در راستای تقویت اورژانس پیش بیمارستانی و ساخت پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ ادامه داد:  در همین راستا در یک سال گذشته، هفت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان به بهره‌برداری رسیده و با پیگیری متولیان سلامت، دو دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس فارس افزوده شده است.

تجهیز بیمارستان جدید نی ‌ریز با ظرفیت ۱۲۰ تخت بستری، بازسازی بخش همودیالیز و تعویض سیستم RO بخش دیالیز بیمارستان شهید فقیهی، تامین ۲۲ دستگاه دیالیز در مراکز درمانی استان و راه‌اندازی بخش دیالیز شهرستان مهر از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته بود که وی به آن اشاره کرد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه‌اندازی هفت کلینیک NCD در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه، راه‌اندازی پنجمین مرکز درمان ناباروری در شیراز، راه‌اندازی ستاد هدایت کودکان و نوزادان و راه اندازی سه مرکز ۷۲۴(سکته مغزی)، بخش دیگری از فعالیت‌های معاونت درمان دانشگاه در عرصه ارتقای ارائه خدمات درمانی به مردم فارس بوده است.

شریفی اجرای طرح پرستار پیگیر و راه‌اندازی کلینیک‌های پرستاری آموزش، ثبت، پیگیری و پایش پروتکل‌های ورودی شایع اورژانس بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه و ثبت آن به عنوان طرح کشوری را از دیگر دستاوردهای حوزه درمان فارس در این بازه زمانی برشمرد.

انتهای پیام
captcha