ساماندهی ۷۲۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در استان مرکزی
کد خبر: 4034392
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷

ساماندهی ۷۲۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: بیش از ۷۲۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی با محوریت مساجد در استان سازماندهی شده که دستاورد این صندوق‌ها ایجاد اشتغال ۳ هزار نفری در ۳ سال گذشته است.

سردار محسن کریمی، فرمانده ساه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، عصر یکشنبه، 17 بهمن در آیین دیدار با خانواده‌های معظم شهدای زرندیه و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه این شهرستان اظهار کرد: اعتماد به خداوند، رهبری حکیمانه امامین انقلاب و حضور و پشتوانه مردمی مهم‌ترین رمز موفقیت‌های ۴۳ ساله انقلاب و خلق دستاوردهای عظیم است و در گام دوم انقلاب باید این مؤلفه‌ها روز به روز تقویت شوند.

وی افزود: خودکفایی و توانمندسازی یکی از مهم‌ترین مسائلی که سپاه و بسیج در اجرای مأموریت‌ها دنبال می‌کند. علاوه بر روحیه جهادی که در کنار پای کارآوردن مردم در اجرای پروژه‌ها دنبال می‌شود، نگاه علمی و زیرساختی نیز وجود دارد.

کریمی بیان کرد: توجه به روستاها و بازگرداندن امید و حیات در روستاها از طریق اجرای پروژه‌های آبرسانی کشاورزی و شرب، ایجاد اشتغال برای جلوگیری از مهاجرت از روستاها، افزایش سطح زیرکشت و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی رویکرد مهم فعالیت‌های محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج در استان مرکزی است.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده و سعی داریم تا پایان سال بیش از ۱۳۰۰ فرصت شغلی در سطح استان مرکزی ایجاد کنیم. همچنین بیش از ۷۲۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی با محوریت مساجد  نیز سازماندهی شده که دستاورد این صندوق‌ها ایجاد اشتغال ۳ هزار نفری در ۳ سال گذشته است.

کریمی اضافه کرد: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم توسط جهادگران بسیجی همواره آثار و برکات بسیار فراوانی برای مردم و جامعه داشته و در طول ۴ سال اخیر بیش از ۱۳۰۰ پروژه شامل لایروبی قنوات، کانال‌های کشاورزی، خطوط انتقال آب، استخرهای ذخیره آب، راه‌های بین مزارع، مخازن آب شرب، مسکن محرومان و خانه‌های عالم، تکمیل و تعمیر مساجد و راه‌های روستایی اجرا شده است.

فرمانده سپاه استان در پایان گفت: طی 2 سال اخیر بیش از ۷۰۰ مسکن محرومان تحویل ولی‌نعمتان انقلاب شده و در ایام‌الله دهه فجر در سراسر استان مرکزی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی هستیم.

انتهای پیام
captcha