آزادی ۴۳ نفر از زندانیان کرمان به مناسبت دهه فجر
کد خبر: 4034942
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

آزادی ۴۳ نفر از زندانیان کرمان به مناسبت دهه فجر

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: به مناسبت چهل‌وسومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۳ نفر از محکومان جرائم غیر عمد استان کرمان آزاد می‌شوند.

آزادی ۴۳ نفر از زندانیان کرمان دهه فجر نشست ستاد دیه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان نشست ستاد دیه استان کرمان با موضوع «آزادسازی ۴۳ زندانی جرائم مالی و غیر عمد به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» امروز ۱۹ بهمن ماه با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و هیئت امنا ستاد دیه در اداره کل دادگستری کرمان برگزار شد.

حجت‌الله موسوی‌قوام مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان در این نشست به ارائه گزارش پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۲۵۴ نفر از محکومان جرائم غیر عمد استان با هزینه‌ی ۱۵ میلیارد و ۹۲۱ میلیون تومان، آزاد شده‌اند.

موسوی‌قوام بیان کرد: در حال حاضر ۱۷۹ نفر از زندانیان استان شرایط ستاد دیه را دارند، که از این تعداد ۷ نفر بدهکار دیه، ۸۶ نفر از بدهکاران مالی، ۱۱ نفر نفقه و ۷۵ نفر بدهکار مهریه هستند.

مدیر عامل ستاد دیه استان با بیان اینکه استان کرمان برای جذب کمک‌های خیرین رتبه اول را در کشور دارد، افزود: در هفته بسیج ۷۰ نفر و در دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی۶۳ نفر از زندانیان استان آزاد شده‌اند و در آستانه چهل‌وسومین پیروزی انقلاب نیز ۴۳ نفر آزاد می‌شوند که این اقدام یک کار جهادی بوده است.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 300 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان با کمک و گذشت طلبکاران، ستاد دیه و خیران آزاد شدند و امیدواریم این اقدام تا پایان سال ادامه یابد و آمار بالاتر رود.

موحد با تاکید بر تقویت ارتباط ستاد دیه با مراکز قضایی، افزود: باید تعامل مثبتی بین قضات و ستاد دیه برقرار شود تا زمینه آزادی محکومان فراهم شود و این اقدام با همکاری خیرین و مردم انجام گیرد.

وی افزود: در یک ماه باقی مانده امسال، برنامه جشن گلزیران ۱۴۰۱ باید برنامه‌ریزی و طراحی شود تا جشن گلریزان به صورت شهرستانی برگزار شود و شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان نیز در این زمینه به ستاد دیه کمک کنند.

 

انتهای پیام
captcha