خیران ترویج دهنده فرهنگ دینی در جامعه هستند
کد خبر: 4035245
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲

خیران ترویج دهنده فرهنگ دینی در جامعه هستند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خیران ترویج دهنده فرهنگ دینی و اسلامی هستند، گفت: مدیران و موسسان مراکز خیریه در آذربایجان شرقی جوانان را در فعالیت های خود مشارکت دهند تا ادامه دهنده راه آنان باشند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 20 بهمن ماه، در مراسم تجلیل از موسسات خیریه همسو و مراکز نیکوکاری در تبریز با بیان اینکه خیران ترویج دهنده فرهنگ دینی و اسلامی هستند، گفت: مدیران و موسسان مراکز خیریه در آذربایجان شرقی جوانان را در فعالیت های خود مشارکت دهند تا ادامه دهنده راه آنان باشند.

وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از یادگاران پربرکت بنیانگذار جمهوری اسلامی است که با هدف رسیدگی به حال نیازمندان و مستمندان در روزهای آغازین انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی امام راحل (ره) تأسیس و آغاز به کار کرد.

خرم، با اشاره به اینکه کمک به هم نوع فلسفه زندگانی است، ادامه داد: امروز این نهاد با همراهی مردم و خیران مسیر رشد و تعالی خود را طی کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی، گفت: اگر بتوانیم دستگیری در ابعاد مختلف معنوی، مادی و اجتماعی در جامعه را فرهنگ سازی کنیم بسیاری از معضلات جامعه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اسلام فاصله طبقاتی معنا ندارد، افزود: اگر شاهد شکل گیری فاصله های طبقاتی در جامعه هستیم، به دلیل دوری از فرهنگ اسلامی است و این نابرابری موجب افزایش ناهنجاری های اجتماعی می شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کمیته امداد و مراکز و موسسات خیریه، سد و عامل بازدارنده از ناهنجارهای اجتماعی هستند، اظهار داشت: در آذربایجان شرقی مراکز و موسسات خیریه بسیاری در حوزه های مختلف فعال هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و کسب و کار در جامعه با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: در عین حال که دولت برای رفع این مشکلات برنامه های مختلفی دارد موسسات و مراکز خیریه نقش بسیار موثر و تاثیرگذار در احصا این مشکلات ایفا می کنند.

خرّم ادامه داد: در کشور ما موسسات خیریه منطبق با فرهنگ دینی و اسلامی راه اندازی شده و خودجوش هستند، بطوری که در مواردی حتی از کمیته امداد و بهزیستی نیز جلوتر هستند.

انتهای پیام
captcha