روح بلند خیر نیک‌اندیش شهرکردی به لقاءالله پیوست
کد خبر: 4036600
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

روح بلند خیر نیک‌اندیش شهرکردی به لقاءالله پیوست

«حاج قربان‌علی رئیسی دهکردی» خیر حوزه مدرسه‌سازی، سلامت و مسکن‌سازی در شهرکرد در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

مرحوم قربانعلی رئیسی دهکردی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، «حاج قربان‌علی رئیسی دهکردی» خیر حوزه مدرسه‌سازی، سلامت و مسکن‌سازی در شهرکرد، شامگاه گذشته ۲۵ بهمن‌ماه  در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

مرحوم رئیسی دهکردی در ۲۵ اسفندماه ۱۳۱۴ هجری شمسی در شهرکرد متولد شد. تلاش‌ها و مساعدت‌های ارزشمند این خیر نیک‌اندیش در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در ساخت واحدهای آموزشی، بهداشتی و درمانی و مذهبی به تعداد ۳۷ پروژه برای توسعه علم و دانش و تعمیق ارزش های دینی در سطح چهارمحال و بختیاری به همراه سایر کارهای خیرانه از جمله خدمات آن مرحوم در راستای ارتقای استان در حوزه‌های تعلیم و تربیت، سلامت و مسکن است.

احداث طرح‌هایی مانند مدرسه باب‌الحوائج شهرکرد، خوابگاه و ساختمان نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه شهرکرد، مشارکت در ایجاد مرکز پزشکی هسته‌ای، آموزشگاه فضه‌خاتون رئیسی دهکردی در تیک بازفت کوهرنگ، مشارکت در ساخت مرکز اورژانس لردگان، مشارکت در احداث درمانگاه سرخون اردل، مشارکت در ساخت درمانگاه بروم‌پهنه شهرکرد، مشارکت در احداث درمانگاه امام حسین(ع) شهرکرد، مرمت و بازسازی مدرسه بشارت فرخ‌شهر، مشارکت در ساخت درمانگاه یانچشمه بن، مشارکت در احداث مسجد امام موسی کاظم(ع) در زندان شهرکرد، ساخت وضوخانه و سالن چندمنظوره مرحومه جواهر رئیسی دهکردی، مشارکت در بانکداری اجتماعی و سپرده‌گذاری ویژه، ثبت‌نام در کانون خیرین و کسب و کار اجتماعی شهرکرد از طرح‌های خیری مرحوم حاج قربان‌علی رئیسی دهکردی به‌شمار می‌رود.

احداث قطعه خیرین مدرسه‌سازی، سلامت و مسکن‌سازی در بهشت دومعصوم شهرکرد، مشارکت در ساخت مسکن خانواده‌های بی‌بضاعت، خرید تابلو هوشمند برای مدارس، خرید تجهیزات برای کلانتری شهرکرد، مشارکت در احداث مرکز فوق‌تخصصی زنان و کلینیک ناباروری حضرت زهرا(س) شهرکرد، خرید تجهیزات مدارس، مشارکت در کمک به خانواده‌های زندانیان استان، تقبل هزینه تحصیل برخی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و بی‌بضاعت، مشارکت در خرید ضریح مطهر امام‌زادگان حمزه و قاسم(ع) اشترجان اصفهان و ارائه کمک مالی به حوزه علمیه خواهران شهرکرد از جمله اقدامات دیگر مرحوم رئیسی به شمار می‌رود. وی در دوران جنگ تحمیلی با ارسال تجهیزاتی به جبهه‌های حق علیه باطل نیز یاری‌گر رزمندگان اسلام بود.

مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم حاج قربان‌علی رئیسی دهکردی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امروز ۲۶ بهمن‌ماه همزمان با روز پدر در قطعه چهار آرامستان بهشت رحمت شهرکرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha