خانه‌دار شدن مسلمانان کانادا با کمک برنامه تأمین مالی حلال
کد خبر: 4037605
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

خانه‌دار شدن مسلمانان کانادا با کمک برنامه تأمین مالی حلال

یک برنامه تأمین مالی بدون بهره در آلبرتای کانادا به مسلمانان کمک می‌کند در عین رعایت اصول دینی خود، بتوانند خانه‌دار شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از سی بی سی، بهره در اسلام حرام است و این امر برخی از کانادایی‌های مسلمان را از دریافت وام با بهره مسکن منصرف می‌کند. این بدان معناست که بسیاری از مسلمانان ناچارند همچنان اجاره‌نشین باقی بمانند و نتوانند پول کافی برای خرید یک خانه را جمع‌آوری کنند.

شرکت مالی حلال کانادا مستقر در ادمونتون که دسامبر گذشته ایجاد شد به عنوان یک شریک در خرید خانه فعالیت می‌کند و در عین حال هزینه‌هایی را برای حفظ سودآوری دریافت می‌کند.

بلانکا لیما که از طرف مسجد الرشید بر این برنامه نظارت دارد، گفت: داشتن این توانایی که بتوانیم اصول دین خود را رعایت کنیم و در عین حال در خرید خانه به خانواده‌ها کمک کنیم بسیار عالی است.

به گفته محمود عمر، امام جماعت مسجد الرشید، این برنامه با مشورت علمای دینی و حقوقدانان برای اطمینان از انطباق با شریعت اسلامی و قوانین کانادا ایجاد شده است.

وی افزود: همه در دو سال گذشته به‌طور شبانه‌روزی تلاش کردند تا در نهایت فرایندی را عرضه کنند که مطابق با اسلام باشد و در عین حال از سرمایه‌گذاران و مشتریان مسلمان ما حمایت کند.

هر تراکنش توسط کمیته فتوای مسجد الرشید قبل از تأمین مالی بررسی می‌شود.

عمر گفت: تا جایی که یادم می‌آید اجاره‌نشین بوده‌ام. بالاخره می‌توانم نفسی بکشم و لذت ببرم و می‌توانم بگویم: حالا می‌توانم خانه خودم را داشته باشم، ایمانم را حفظ کنم و مجبور نیستم به ربا روی بیاورم.

این برنامه در حال حاضر فقط در آلبرتا فعال است اما تاکنون صدها درخواست از نقاط دیگر را بررسی کرده است.

مسجد الرشید سال‌ها تلاش کرده است تا موانع مالی را که مسلمانان را از خرید خانه منع کرده است، بیابد. این مسجد به همراه توماس لوکاسزوک و جان استینتون این برنامه مطابق با قوانین شریعت را طراحی کرده است.

این دو نفر مدیران اصلی این شرکت تأمین مالی هستند. لوکاسزوک می‌گوید: اکنون خانواده‌ها مجبور نیستند که تمام زندگی خود را مستأجر بمانند. آنها می‌توانند خانه را به فرزندان خود واگذار و از داشتن خانه خود احساس غرور کنند.

او گفت که بر خلاف توافق با یک بانک که در آن عدم پرداخت‌ مکرر اقساط منجر به سلب مالکیت می‌شود، این شرکت یک فرآیند میانجیگری از طریق رهبران دینی برای حل مشکلات دارد.

وی افزود: بزرگترین چالش ما در حال حاضر تأمین مالی نیست؛ مشتریان برای یافتن خانه در بازار مشکل دارند زیرا کمبود وجود دارد.

انتهای پیام
captcha