شناسایی و جذب خیران برای پیشبرد برنامه‌های بهزیستی لازم است
کد خبر: 4040950
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
سرپرست ادراه‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی:

شناسایی و جذب خیران برای پیشبرد برنامه‌های بهزیستی لازم است

سرپرست اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی بر پیگیری برای شناسایی مددجویان و معلولان نیازمند، پیگیری وعده‌های داده شده در سفر رئیس بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن و توانمندسازی جامعه هدف و شناسایی و جذب خیران در شهرستان‌ها برای همراه کردن در برنامه‌های بهزیستی تأکید کرد.

حسن شرفی، سرپرست بهزیستی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسن شرفی، سرپرست اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 15 اسفندماه در اولین جلسه شورای اداری این اداره‌کل بعد از برعهده گرفتن این مسئولیت در خصوص مطالبه‌گری خود از همکارانش در ستاد و شهرستان‌های استان، اظهار کرد: پیگیری و جدیت لازم در خصوص جذب اعتبارات در حوزه‌های تخصصی و لزوم رصد و پیگیری روزانه تابلوهای اعتباری ارسالی در شهرستان‌ها و ارسال به موقع اسناد مالی به ستاد بابت پیشگیری از چالش‌های مالی در حوزه‌ها و دفاتر تخصصی در پایان سال مالی را باید مورد توجه قرار دهید.

وی بیان کرد: پیگیری برای شناسایی مددجویان و معلولان نیازمند و مستحق دریافت سبدهای معیشتی و فاقد مسکن به خصوص در خانواده‌های دو معلولیتی و بالاتر توسط شهرستان‌ها با توجه به سفر فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن به استان و قول مساعد آنها برای ساخت ۳۵۰ مسکن برای خانواده‌های دو معلولیتی و بالاتر و اهدای سبدهای غذایی که با محوریت فرمانداری‌ها انجام خواهد شد، طوری برنامه‌ریزی شود که جامعه هدف به‌صورت شایسته‌ای حداکثر بهره‌مندی را داشته باشند.

به گفته شرفی باید رعایت احترام ارباب رجوع و برخورد همراه با سعه‌صدر در برخورد با توان‌خواهان و مددجویان مراجعه‌کننده به ادارات شهرستان‌ها به‌عنوان نوک پیکان ارائه‌ خدمات به جامعه هدف بهزیستی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پرهیز از روز مرگی و خمودگی در انجام فعالیت‌ها و وظایف محوله با تفویض و تقسیم درست وظایف بین کارشناسان دارای توانمندی‌های لازم و مرتبط با کار باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: برنامه‌ریزی و مطالبه‌گری معاونت‌ها و رؤسا برای زیر مجموعه را باید از خود به‌عنوان الگوی کاری در مجموعه تحت مدیریت آغاز کنید.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برطرف کردن ضعف تعاملات بین سازمانی برای پیشبرد بهتر وظایف سازمانی و بهبود فرآیندها با ارتباط مستمر و مداوم با دستگاه‌های همکار در شهرستان‌ها و تشکیل جلسات فرعی برای تشریح وظایف و توجیه مسئولان دستگاه‌های عضو کارگروه‌های تخصصی که با دبیری و ریاست بهزیستی و... برگزار می‌شود، از جمله ارتباط با حوزه‌های عمرانی فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای پیگیری برنامه‌های ستاد مناسب‌سازی و یا دستگاه‌های عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی و شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر که منجر به مطالبه‌گری بهتر در جلسات رسمی شود.

وی اظهار کرد: برگزاری جلسه با فرمانداران شهرستان‌ها که به تازگی منصوب شده‌اند برای تشریح وظایف و فعالیت‌های مرتبط با حوزه کاری بهزیستی و مطالبه‌گری لازم از سوی فرمانداران برای تأثیرگذاری بیشتر بر دستگاه‌های اجرای همسو و غیره در مجموعه شهرستان باید اجرایی شود.

شرفی به همکاری لازم در شهرستان‌هایی که برای اجرای طرح و برنامه مورد نظر یا به‌صورت پایلوت در نظر گرفته می‌شوند و عدم مقاومت از پذیرش برنامه‌هایی که شاید ظاهراً به نوعی جدا و فراتر از وظایف محوله است، تأکید کرد.

وی شناسایی و جذب خیران در شهرستان‌ها برای همراه کردن در برنامه‌های بهزیستی و بهبود فرایند خیر جمعی، همچنین در ستاد، فرایند برنامه‌ریزی شناسایی خیران درون و برون استانی و ترتیب برگزاری جلسات دیدار و گفت‌وگوی اقناعی با مؤسسات خیریه و خیران را از جمله مواردی ذکر کرد که باید به آنها توجه جدی شود.

به گفته شرفی در خصوص راه‌اندازی مراکز روزانه و شبانه‌روزی که شهرستان‌ها پیگیری می‌کنند، برای پرهیز از عدم هماهنگی و مطالبه‌ غیر منطقی از سوی مسئولان شهرستان‌ها باید قبل از مطرح شدن و پیگیری از سوی شهرستان براساس ساختار و سلسله مراتب و با هماهنگی حوزه تخصصی در ستاد اقدام شود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی خراسان‌جنوبی بر حضور فعال رؤسای بهزیستی شهرستان‌های استان در مساجد و نماز جمعه برای پاسخگویی به مشکلات، مطالبات و درخواست‌های مردمی و تشریح و تبیین وظایف تخصصی با استفاده از فرصت موجود با حضور مردم و نمازگزاران تأکید کرد.

وی همچنین خواستار توانمند‌سازی جامعه هدف با استفاده از برنامه‌های مختلف توانمند‌سازی سازمان از قبیل آموزه‌های مختلف، اشتغال و حتی مسکن که از مؤلفه‌های توانمندی جامعه هدف بوده و ایجاد خودباوری و عزت نفس در توان‌خواهان و مددجویان با ایجاد توانمندسازی که از مهمترین برنامه‌های در این دوره است، شد.

انتهای پیام
captcha