دانش را در چارچوب اصلی ریل علمی انقلاب قرار دهیم
کد خبر: 4041919
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

دانش را در چارچوب اصلی ریل علمی انقلاب قرار دهیم

رئیس سازمان بسیج علمی کشور برای دستیابی به حیات طیبه باید در گام نخست یک خیزش علمی در کشور اتفاق بیفتد، گفت: باید دانش و علم را برای تبدیل شدن به فناوری در چارچوب اصلی ریل علمی انقلاب قرار دهیم.

مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی کشوربه گزارش ایکنا از فارس، مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی کشور شب گذشته، 18 اسفندماه در هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان فارس خواستار توجه بیش از پیش به مباحث علمی و فناوری شد و گفت: باید دانش و علم را برای تبدیل شدن به فناوری در چارچوب اصلی ریل علمی انقلاب قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه جریان ملی دانش را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم، افزود: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور دانش را در دانشگاه‌ها خلق و این دانش را به فناوری و قدرت تبدیل کنیم.

رحیمی همچنین خواستار فعال شدن زیست بوم نوآوری در کشور شد و گفت: به کارگیری هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری برتر باید بر اساس فلسفه و مبانی باشد وگرنه مانند شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فعلی بهره بردار سایر کشورها خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه خروجی‌های دانشگاه‌ها باید بتوانند مسائل و نیازهای کشور، صنعت و بازار را تأمین کنند، افزود: برای دستیابی به حیات طیبه باید در گام نخست یک خیزش علمی در کشور اتفاق بیفتد، البته هم‌اکنون این اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در تولید علم و ارائه مقالات در منطقه از رتبه اول برخوردار هستیم اما متأسفانه از این مقالات برای برطرف کردن نیاز کشور استفاده نکرده‌ایم.

رحیمی همچنین برخی از ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی را برشمرد و افزود: هم اکنون 2 هزار و 700 دانشگاه، 500 مؤسسه آموزش عالی و 7 هزار شرکت دانش‌بنیان و بیش از 52 پارک علم و فناوری در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند و به طور کلی در تبدیل علم به فناوری و ثروت در کشور رتبه بین هفتم و سیزدهم در منطقه را به خود اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha