همکاری مصر و ازبکستان در حفظ میراث اسلامی
کد خبر: 4041994
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

همکاری مصر و ازبکستان در حفظ میراث اسلامی

در دیدار شیخ الازهر و سفیر جمهوری ازبکستان در مصر، طرفین در مورد راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه حفظ میراث اسلامی بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر و منصور بک قلیچف، سفیر جمهوری ازبکستان امروز در قاهره در مورد راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک بین الازهر و ازبکستان  گفت‌وگو کردند.

 شیخ احمد الطیب در این دیدار از اهتمام دولت ازبکستان به علوم و علاقه فراوان این کشور به حفظ میراث اسلامی قدردانی کرد و همچنین روابط گسترده میان الازهر و ازبکستان در این زمینه را  باعث افتخار دانست. وی همچنین بر تداوم و گسترش همکاری‌ها در این زمینه برای دستیابی به اهداف مشترک تأکید کرد.

از سویی منصور بیک قلیچف، نیز در این دیدار با ابراز قدردانی ازبکستان از تلاش‌های الازهر برای گسترش ارزش‌هایی مانند صلح و گفت‌وگو  بر تداوم روابط علمی میان طرفین و بهره‌مندی از تجارب علمی مصر در زمینه حفظ میراث اسلامی تأکید کرد.

ازبکستان با وجود پیشینه بسیار غنی در زمینه تمدن اسلامی در دوران شوروی، سرکوب همه‌جانبه‌ای را در حوزه میراث اسلامی خود تجربه کرد. در دوران رئیس‌جمهور پیشین این کشور نیز به بهانه مبارزه با تروریسم محدودیت‌های زیادی در این زمینه وضع شده بود. با این حال دولت جدید ازبکستان درصدد احیای میراث فرهنگی خود در دوره اسلامی است و در این زمینه فعالیت‌های بسیاری را آغاز کرده است.

انتهای پیام
captcha