تأثیر اخبار منفی دنیای مجازی بر زندگی روزمره + فیلم
کد خبر: 4044939
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

تأثیر اخبار منفی دنیای مجازی بر زندگی روزمره + فیلم

باوجود فضای مجازی، حجم بالایی از اخبار به‌صورت متنوع و روزانه وارد زندگی ما می‌شود؛ اخباری که در آن بیشتر رویدادهای منفی دیده می‌شود تا خبر‌های مثبت و امیدوارکننده؛ اما این روند چه پیامد‌هایی دارد؟

اخبار منفی فضای مجازی

به گزارش ایکنا، هرروزه موج عظیمی از اخبار منفی توسط افراد در فضای مجازی منتشر می‌شود که این حجم از اطلاعات که بار منفی را بر ذهن مخاطبان منتقل کرده فارغ از صحیح و غلط بودن آن، اثرات مخرّب روانی برای کاربران در فضای مجازی به وجود آورده است.

مشکلاتی مانند ایجاد اضطراب، عارضه‌های قلبی و عروقی، پایین آمدن سیستم ایمنی به‌واسطه استرس بالا، بدبینی و احساس شکست و ناامیدی و احساس خشم و عصبانیت ازجمله مواردی است که محصول قرار گرفتن در موج مخرّب اخبار منفی است.

برای اینکه خودمان را از تأثیرات مخرب خبر‌های منفی در امان نگه‌داریم باید چه‌کاری انجام دهیم؟ باید به این مسئله اشاره‌کنیم که بازتاب اخباری که بار منفی دارند به‌خودی‌خود نمی‌توانند مخرب باشند، بلکه تمایل به دنبال کردن اخبار منفی که اختلالی به اسم سوءگیری منفی را در افراد به وجود می‌آورد، باعث بروز آثار آسیب‌زننده آن‌ها می‌شود.

باید با نگاهی واقع‌بینانه و انتخاب منبع موثق خبری در فضای مجازی به سراغ اخبار روز رفت و با دنبال کردن اخبار مثبت و گاهی دوری از اخبار تعادلی روانی در روبه‌رو شدن با این پدیده ایجاد کرد.

پس باید بدانیم که هر چیزی که در تعادل باشد ما را از آسیب دورنگه می‌دارد برای همین هم باید به دنبال بنگاه‌های موثق خبر باشیم تا خبر‌های درست را از آن‌ها پیگیر باشیم.

در همین راستا فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «باهم یاد بگیریم» اقدام کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha