رشد 140 درصدی اقدامات خیران سلامت در فارس
کد خبر: 4048022
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

رشد 140 درصدی اقدامات خیران سلامت در فارس

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس از رشد 140 درصدی اقدامات خیران تأمین سلامت استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از ۲۷۷ تفاهم نامه به ارزش ۴۰۱ میلیارد تومان با خیران منعقد شد.

علی اکبر رامجردی، مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارسبه گزارش ایکنا از فارس، علی اکبر رامجردی، مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس امروز، 20 فروردین در جمع خبرنگاران در بستر فضای مجازی به تشریح فعالیت‌های این مجمع پرداخت و گفت: 21 سال است که این مجمع فعالیت می‌کند و طی این مدت 2 هزار و 990 تفاهم‌نامه به ارزش 1400 میلیارد تومان توسط این مجمع منعقد شده است.

وی از رشد 140 درصدی اقدامات خیران تأمین سلامت در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از ۲۷۷ تفاهم نامه به ارزش ۴۰۱ میلیارد تومان با خیران منعقد شد. همچنین در این سال ۹۲ میلیارد تومان در زمینه انعقاد تفاهم‌نامه جذب شده که خیرین به حوزه مراکز سلامت کمک داشتند.

رامجردی با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه بیان کرد: حجم تفاهم‌نامه‌ها در حوزه عمرانی بیش از ۳۴ درصد، اهدای ملک ۵۸ درصد، ۴.۵ زمینه کمک به تجهیزات پزشکی و یک و نیم درصد بحث‌های حماتی در زمینه‌های مختلف بوده است.

وی همچنین نیازسنجی در حوزه سلامت به صورت تخصصی را یکی از اقدامات سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این مدت یک هزار و ۹۶۰ نیاز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز شناسایی و اولویت‌بندی شد. همچنین ۴۵ هزار نفر نیز از سامانه نیازسنجی مجمع خیرین تامین سلامت فارس بازدید داشتند.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس ادامه داد: در حوزه بیماران نیازمند با کمک مجمع خیرین و موسسه مهر حضرت زهرا(س) به بیش از ۱۱ مراجعه کننده خدمات مددکاری ارائه شد.

رامجردی تصریح کرد:، ۳۹ درصد افراد مراجعه کننده که نزدیک به ۴ هزار و ۳۰۰ نفر بودند مورد حمایت قرار گرفتند و عمده حمایت‌ها از طریق وام‌های قرض‌الحسنه به ارزش یک میلیاد و ۸۰۰ میلیاون تومان بوده و کمک‌های بلاعوض برای افراد گرفتار برای هزینه اقامت ۲۴۵ میلیون تومان در این راستا کمک شد.

وی اظهار کرد: در حوزه کمک‌های دانشجویی و نیازهای ضروری دانشجویان به ۱۳۰ دانشجو با معرفی معاونت دانشجویی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ضروری پرداخت شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس اضافه کرد: همچنین سال گذشته بیش از ۵۲ جلسه با خیران برگزار شد و ۵۳۰ مورد پیگیری هماهنگی بین بخشی انجام شد و این مهم موجب نتیجه مطلوب نیات خیرین است.

رامجردی در ادامه ضمن درخواست از هم افزایی و همکاری مردم، خیران و مسئولان، گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز چند اولویت داریم که احداث ۶۷ پروژه نیمه تمام در حوزه‌های درمان، بهداشت و آموزشی توسط خیرین در حال انجام است و بالغ بر ۹۱ هزار متر مکعب حجم دارند و ارزش آن‌ها بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان است.

وی در پایان از خیران درخواست کرد تا در تامین هزینه احداث مراکز خیرساز مشارکت داشته باشند و پیش‌بینی کرد که امسال ۳۰ درصد از پروژه‌ها در واقع ۲۰ پروژه به بهره‌برداری برسد و پس از ۲ سال وقفه اجلاس خیران برگزار شود.

انتهای پیام
captcha