حضور دانشجویان چهارمحال‌وبختیاری در طرح «دانشجو متدبر قرآن»
کد خبر: 4049174
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

حضور دانشجویان چهارمحال‌وبختیاری در طرح «دانشجو متدبر قرآن»

دوره جدید طرح ملی «دانشجومتدبر قرآن کریم» از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی از روز بیستم فروردین‌ماه آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد دارد.

طرح دانشجومتدبر

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری، سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه برگزاری دوره جدید طرح ملی «دانشجومتدبر قرآن کریم»، اظهار کرد: این طرح قرآنی از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی با همكاری معاونت فرهنگی از بیستم فروردین ماه آغاز ‌شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی با تصریح اینکه ثبت‌نام این دوره طی اسفند‌ماه سال گذشته انجام شد و علاقه‌مندان پس از گذراندن مراحل ثبت‌نام در دوره حضور دارند، افزود: انس و مطالعه قرآن و عمل به آن به عنوان ضرورت زندگی توحیدی، فعال‌سازی قوه اختیار به وسیله قرآن، آشنایی با مفهوم تدبر و نقش آن در زندگی به واسطه شناخت موضوعات سوره‌ها و عمل به آن و توانایی گام‌بندی یک موضوع برای عمل و رسیدن به عمل به صورت مصداقی از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

رضایی بیان کرد: بر اساس آنچه در آیین‌نامه این طرح آمده است ارائه کلی سوره و موضوع اصلی آن، تبیین طهارت عملی متناسب با سوره و تبیین گام‌های شش‌گانه فرایند خیرگزینی مربوط به موضوع هر سوره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این طرح با همکاری واحدهای جهاددانشگاهی استان‌های چهارمحال و بختیاری، سمنان، سازمان تهران، امیرکبیر، خراسان رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha