کمک ۴۷۰ میلیون تومانی خیران نی‌ریز برای آزادسازی زندانیان
کد خبر: 4050178
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

کمک ۴۷۰ میلیون تومانی خیران نی‌ریز برای آزادسازی زندانیان

در جشن گلریزان خیران نی‌ریزی که به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و به‌منظور آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد برگزار شد، 470 میلیون تومان به این منظور جمع‌آوری شد.

جشن گلریزان نی ریزبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان به‌منظور آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد شهرستان نی‌ریز امروز، 28 فروردین‌ماه در این شهرستان برگزار شد که در آن 470 میلیون تومان برای این کار جمع‌آوری شد.

حسین‌ غضنفرنژاد، رئیس دادگستری نی‌ریز در این مراسم، شرکت در این جشن را سعادت بزرگی در ماه مهمانی خدا دانست و گفت: اینکه از اموالمان بگذاریم و اگر سعادت پیدا کنیم، بتوانیم یک زندانی را به کانون گرم خانواده برگردانیم، بسیار ستودنی است.

وی افزود: همه ما دغدغه داریم به انسان‌هایی که به هر دلیلی آسیب دیده‌اند و در زندان هستند، توجه کنیم. توجه به این افراد و خانواده‌های آن‌ها بسیار ارزشمند است و مسیر برکت را به زندگی خیران خواهد داد.

اکبر شهسوار، دادستان نی‌ریز هم در این مراسم با اشاره به آیات قرآن گفت: طبق آیات وحی، مثل آنان که اموالشان را در راه خدا انفاق می‌کنند، مثل دانه‌ای است که از آن هفت خوشه می‌روید و در هر خوشه 100 دانه است. خداوند در حد اعلا و خیرین کمک خواهد کرد و این اتفاق زمانی ارزشمند خواهد بود که در راه خدا و برای خدا باشد. این نوعی معامله با خداست که سراسر سود است؛ البته تضمین سود این معامله شرط دارد که بخشش مال، بدون منت و فقط برای رضای خدا باشد.

وی اضافه کرد: شاید برخی بگویند چرا باید به افراد خلافکار کمک کنیم؟ ما تنها به محکومان جرائم غیر عمد کمک می‌کنیم؛ افرادی که بدون هیچ تعمدی و بنا بر اقتضائات وارد زندان شده‌اند؛ یک نفر به خاطر مهریه، یک نفر به خاطر نوسانات بازار و یا جوانی که سوار بر خودرو یا موتورسیکلت به هر دلیلی متحمل پرداخت دیه شده است. حال یا بیمه نداشته یا میزان دیه آن قدر بالا بوده که بیمه نپرداخته و روانه زندان شده است. آیا کسی می‌تواند بگوید من مصون از آن حوادث هستم؟ افرادی که شغل و آبرو و خانواده داشتند، بنا بر اتفاقات وارد زندان شده‌اند و فرزندانشان هر شب به امید این که فردا پدرشان به خانه برگردد، سر بر بالین می‌گذارند.

شهسوار با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد، گفت: ما بعد از شیراز برای کمک به زندانیان رتبه دوم را در استان فارس داریم و این به دلیل همت خیران است. مبلغی که هم‌اکنون برای همه زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان نی‌ریز مورد نیاز است، نزدیک به هفت میلیارد تومان است و مبلغی که ستاد دیه پرداخت می‌کند، دو تا سه برابر آن چیزی است که خیران کمک می‌کنند. سال گذشته این ستاد ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت کرد و با کمک خیران، ۱۳ نفر از زندانیان آزاد شدند.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه، امام‌جمعه موقت شهرستان نی‌ریز نیز با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما آمار جرم و جنایت و زندانیان رو به بالا است، گفت: این آمار در جمهوری اسلامی عجیب است و باید علت را جستجو کرد و راهکار برای آن یافت. امیدوارم نگاه دولت جدید نگاه پیشگیرانه باشد و ورودی زندان‌ها را ببندیم.

وی اضافه کرد: نماز و قرآن جلوی آسیب‌های اجتماعی را می‌گیرد؛ ولی ما به دنبال راه‌های دیگری می‌گردیم و از مسجد فاصله گرفته‌ایم. در هر جایی که دین فعال‌تر است، آسیبهای اجتماعی کمتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی فال‌اسیری، مدرس حوزه و دانشگاه هم در این مراسم گفت: باید جلسات ماهیانه‌ای بین افراد حاضر و زندانیان بگذاریم و ببینیم چه کنیم؟ خیلی از این زندانیان افراد نخبه هستند که با توجه به تجربه‌ای که دارند، می‌توانند راهکارهای خوبی بدهند و علت آسیبهای اجتماعی و راه‌های پیشگیری از آن را بررسی کنیم.

وی افزود: باید کار‌گروهی درست شود و برای کار شغل زندانیان پس از آزادی فکری شود. متأسفانه زندانی وقتی بیرون می‌آید، اعتبار ندارد و کسی او را قبول نمی‌کند. در همین جلسات می‌توان راهکاری سیستماتیک پیدا کرد که زندانیان پس از آزادی حمایت شوند و انسان‌های مفیدی در جامعه باشند.

انتهای پیام
captcha