چهاردهمین مسابقات قرآن راه‌آهن با شرکت 4 هزار نفر به کار خود پایان داد + صوت و عکس
کد خبر: 4051008
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
طی مراسمی همراه با تجلیل از برترین‌ها؛

چهاردهمین مسابقات قرآن راه‌آهن با شرکت 4 هزار نفر به کار خود پایان داد + صوت و عکس

چهاردهمین دوره مسابقات قرآن راه‌آهن با شرکت چهار هزار نفر شب گذشته طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از فعالان قرآنی و کارکنان این شرکت با تجلیل از برترین‌ها به کار خود پایان داد.

سیدمیعاد صالحیبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن ویژه کارکنان راه آهن سه‌شنبه، 30 فروردین‌ماه با حضور سیدمیعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، اعضای هیئت مدیره مدیران و معاونان و نفرات برگزیده مرحله مقدماتی در ساختمان شهدای راه آهن با اجرای سیدوحید مرتضوی، مجری شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، ابتهال و حفظ سه جزء برگزار شد و داوری آن نیز بر عهده سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی، حسن ربیعیان، قاسم رضیعی و مهدی عادلی از قاریان بین‌المللی و مهدی عباسی حافظ بین‌المللی بود.


بیشتر ببینید:


در ابتدای مراسم غلامرضا ده‌ملائیان، جواد جعفرپناه، محسن اکبری و محمد فرقانی چهار نفر برتر رشته قرائت تحقیق به تلاوت پرداختند.

در ادامه کمال اکبری، مشاور مدیرعامل در امور فرهنگی و اجتماعی شرکت راه آهن ضمن ارائه گزارشی از این دوره گفت: مسابقات در 21 رشته برگزار شد و امیدواریم در آینده نیز این رشته‌ها گسترش پیدا کند و هم اینکه حوزه معارف قرآنی و مباحث اهل بیتی را بیش از قبل در برنامه‌های آتی‌ داشته باشیم.

مسابقات قرآن راه آهن

مشاور مدیرعامل در امور فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: فراخوان این مسابقات از ابتدای سال قبل اعلام شد و افراد از مناطق مختلف در آن شرکت کردند، در مجموع چهار هزار و 615 نفر در همه رشته‌ها شرکت‌کننده داشتیم. مرحله نهایی چهار رشته که مرحله پایانی است صبح و مرحله پایانی رشته قرائت نیز عصر برگزار شد. همچنین با نظر مدیرعامل شرکت راه آهن از همه افرادی که در مرحله قبلی موفقیت کسب کردند نیز تجلیل می‌شود تا با روحیه جدیدی در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند، البته مسابقه هدف نیست؛ اما زمینه‌ای برای ایجاد کشش است تا ما در پرتوی معارف قرآن قرار بگیریم.  

بنابر گزارش ایکنا، اجرای گروه تواشیح و هم‌خوانی نور با دو اثر شامل دعای «یا علی یا عظیم» و مناجات دو زبانه عربی و فارسی برنامه بعدی این مراسم بود.

در ادامه محمدرضا خلیلی‌مهر، نفر اول رشته حفظ سه جزء و حافظ 10 جزء قرآن به اجرای برنامه پرداخت و شعبانی، از اعضای هیئت مدیره سخنان کوتاهی را ارائه کرد.

اجرای ابتهال‌خوانی علیرضا عبدالهی، نفر اول بخش ابتهال و علی سواری، نفر اول بخش ترتیل و همچنین اجرای گروه تواشیح، برنامه‌های بعدی این مراسم بودند.

در ادامه اهدای جوایز شرکت‌کنندگان صورت گرفت و از نفرات اول تا سوم رشته‌های حفظ سه جزء قرآن، رشته ترتیل، قرائت و ابتهال با اهدای تندیس، لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل شد.

مسابقات قرآن راه آهن

در پایان مراسم، سیدمیعاد صالحی که خود از حافظان کل قرآن کریم است و تجربه حضور در مسابقات قرآن را در سطوح مختلف دارد، طی سخنانی گفت: به حول و قوه الهی شاهد گردهمایی قرآنی مدیران، معاونان و کارکنان عزیز راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم. آرزوی قبولی طاعات برای همه حضار و بیش از چهار هزار نفری که در این مسابقات شرکت کردند، دارم. همچنین خوشحالم که در این جلسه تنوعی از فرزندان برومند کارکنان جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و شاهد اجرای تلاوت‌ها و ابتهال‌ها و ارائه‌ حفظ از سوی شرکت‌کنندگان شرکت راه آهن هستند.

کد

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به لحاظ شرایط کرونایی برای برداشتن چنین گامی کمی تردید داشتیم و خدا را شاکریم که به مدد تلاش‌های عزیزان و اینکه از منظرهای مختلف به این کار پرداختند این کار شدنی شد.

وی با بیان اینکه نوید آینده‌ای روشن و به سمت پیشرفت و عدالت برای راه آهن جمهوری اسلامی ایران را می‌دهیم، عنوان کرد: ما در راه آهن جمهوری اسلامی ایران موضوعات و مشکلات متنوعی داریم که با وجود تلاش شبانه‌روزی اعضای هیئت مدیره قبل از ما، بهه هر حال به امروز رسیده‌ایم، حتماً در گذشته روزهای خیلی خوب و جهش‌هایی وجود داشته، لکن امروز نقصان‌های پررنگی می‌بینیم، البته در این نقصان‌ها حتماً دستگاه‌های دیگر هم سهیم هستند، بحث قوانین، مصوبات و ضوابطی که وجود داشته، اما اینک ما هستیم که می‌توانیم دست در دست هم به سمت راه آهنی پیشرفته و عدالت‌محور حرکت کنیم.

مسابقات قرآن راه آهن

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صد البته نقصان‌ها گام به گام قابل رفع هستند بیان کرد: برای رسیدن به یک راه آهن پیشرفته از منظرهای مختلف باید ورود و تلاش کنیم تا به یک رشد متوازن برسیم، در حوزه ناوگان و خط و ساختمان و ... برنامه‌هایی داریم، حتماً در حوزه درآمد و رسیدگی به پرسنل و رفاه آن‌ها نقصان‌هایی داریم، این را باید از زوایای مختلف نگاه و از ساحت‌های مختلف حل کنیم. پرسنل باید امید داشته باشند.

نیاز به رشد همه‌جانبه و متوازن

وی گفت: نیاز به یک رشد همه‌جانبه و متوازن داریم تا بتوانیم به راه‌آهنی پیشرفته و عدالت‌محور برسیم. یکی از این ساحت‌ها، ساحت فرهنگی است که مدت‌هاست از آن غفلت شده است، بدیهی است که ستون این خیمه آرمان‌های اسلامی و پرداختن به فرهنگ قرآنی و اسلام ناب محمدی است، لکن پرداختن به این مورد بدون توجه به سایر ساحت‌ها نمی‌تواند راهگشا باشد، چرا که معصوم فرموده است ترسم که فقر به کفر بینجامد.

صالحی اظهار کرد: اگر امروز به لطف پروردگار توفیق برگزاری مراسم قرآنی را داشتیم، این پاسخ به یکی از نیازهای پرسنل ماست، ما وظیفه داریم به همه ساحت‌ها توجه کنیم، البته همه قبول داریم که اگر عامل به فرهنگ اسلام ناب باشیم ان‌شاء‌الله در سایر ساحت‌ها هم حتماً به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید و اگر اینطور نباشد در شعار، گیر می‌کنیم.

وی عنوان کرد: بدانید که راه ما تازه آغاز شده و باید تلاش‌هایمان را زیاد کنیم و هم وحدت داشته باشیم، «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا؛ و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد»، (آل عمران/103). اگر ما اینک در این مراسم حضور پیدا کردیم نه به دنبال گزارش عملکرد دادن به کسی و نه به دنبال استفاده ابزاری از این موضوع هستیم، خیر! ما افتخارمان قرآن است و اینکه ریزه‌خوار قرآن هستیم و  در این حوزه موظف به تلاشی مضاعف هستیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با ذکر این مطلب که با توجه به تجربه‌ای که در حوزه ریلی داشتم می‌گویم که خیلی بیشتر از آنکه از تحریم‌های خارحی متأثر باشیم از ندانم‌کاری‌های داخلی متأثر هستیم، گفت: ورود ما به حوزه فرهنگ به هیچ عنوان سوری نیست، لازم است به عزیزانی که در این حوزه تلاش می‌کنند توجه ویژه‌ای شود، اگر چه چهاردهمین دوره مسابقات به پایان رسید لکن این لحظات، لحظات شروع پانزدهمین دوره مسابقات خواهد بود و طی هفته‌های آینده جدول زمان‌بندی آن اعلام خواهد شد. امیدواریم که آحاد پرسنل ما در این مسابقات شرکت کنند.

مسابقات قرآن راه آهن

صالحی در پایان گفت: قرآن نور است ولو اینکه امثال بنده‌ای به معانی آن توجه نداشته و نقصان زیادی در عمل داشته باشد، ولو توفیق ورق زدن چند صفحه از قرآن باعث می‌شود که این نور در زندگی ما جاری شود. 

انتهای پیام
captcha