تدوین هفته قرآن و عترت در تقویم هرمزگان
کد خبر: 4052834
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷

تدوین هفته قرآن و عترت در تقویم هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان از تدوین هفته قرآن و عترت در تقویم استان با همکاری اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خبر داد.

دیدار فعالان قرآنی هرمزگان با نماینده ولی فقیه در استان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، شب گذشته، ششم اردیبهشت‌ماه در دیدار با فعالان قرآنی استان، گفت: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در نوبت‌های مختلف، خط و مشی جریانات قرآنی در کشور را تبیین فرمودند و برخی از مطالب را تکرار می‌کنند که نشان‌دهنده این است که برخی از خواسته‌های ایشان هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه بار این مسئولیت هم بر عهده دستگاه‌ها و نهادها و هم بر عهده فعالان قرآنی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور مردم، مانند منبر در جامعه راه‌اندازی شود؛ یعنی نشست‌هایی با اعلام قبلی با حضور مردم و قاریان به‌صورت مستمر برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن باید به یک فرهنگ تبدیل شود، تصریح کرد: در صورت ترویج این فرهنگ در جامعه، دیگر نیازی به متولی برای برگزاری نشست‌های قرآنی وجود ندارد و تحقق این امر مستلزم فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالین قرآنی است.

عبادی‌زاده با اشاره به اینکه مساجد به‌عنوان محور کرسی‌های تلاوت نقش ایفا خواهند کرد، بیان کرد: برای فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه و تقویت گفتمان قرآنی در جامعه، صدا و سیما باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی فعالیت برادران اهل سنت در حوزه مکتب‌خانه‌ها را الگوی مناسبی برای تمام مردم دانست و یادآور شد: نقش مکتب‌خانه‌ها در میان شیعیان در ترویج و آموزش قرآن بسیار پر اهمیت بود و برادران اهل سنت این مکتب‌خانه‌ها را حفظ کرده‌اند که امری پسندیده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: کار قرآنی باید توسط مردم اداره شود و نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی باید نقش پشتیبانی، حمایت، هدایت و نظارت را ایفا کنند و امور جاری توسط سازمان‌های مردم‌نهاد مدیریت شود.

عبادی‌زاده بیان کرد: اداره‌کل ارشاد استان طرحی را برای تعیین هفته قرآن به شورای فرهنگ عمومی استان ارائه کند تا در تقویم استان هرمزگان نیز درج و محور فعالیت‌ها شود. استان هرمزگان یکی از 10 استان الگو و نمونه برای تدوین سند مهندسی فرهنگ انتخاب شده و به زودی فعالیت اجرایی فرهنگی استان براساس سند فرهنگی تدوین شده آغاز خواهد شد و دستگاه‌ها فعالیت‌ها را انجام خواهند داد.

وی در پایان یادآور شد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سند مسائل قرآنی است. برنامه‌های قرآنی باید منطبق با سند نقشه مهندسی استان هرمزگان ارائه شود تا منابع مالی آن نیز تأمین شود.

انتهای پیام
captcha