زورگویی تنها منطق دولت‌های غربی و استعماری است
کد خبر: 4053326
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

زورگویی تنها منطق دولت‌های غربی و استعماری است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: زورگویی، چپاول و استبداد تنها منطق دولت‌های استعماری و غربی است که مورد پذیرش هیچ انسان آزاده‌ای نیست و امروز دشمنی‌ که با انقلاب اسلامی نیز وجود دارد، به دلیل ایستادگی در برابر نظام سلطه است.

حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه عصر امروز هشتم اردیبهشت، طی سخنانی در آیین بزرگداشت و گرامیداشت روز جهانی قدس که در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران را پرچم‌دار دفاع از قدس شریف و ملت فلسطین عنوان کرد.

وی در بخش نخست سخنان خود، ماه‌های رجب، شعبان و رمضان را فصل سلوک معنوی خواند و افزود: این سه ماه بهترین فرصت است تا از‌خوان ضیافت معنوی بهره‌مند شویم که اوج این فصل معنوی، ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداست و خداوند از بندگان مؤمن خود پذیرایی معنوی می‌نماید و بزرگ‌ترین سعادت انسان، استفاده از این ضیافت الهی است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه، با اشاره به اینکه اولیای الهی فرارسیدن این ماه را انتظار می‌کشیدند و از به پایان رسیدن آن در حُزن و اندوه بودند، اظهار کرد: قله ماه رمضان، شب‌های قدر است، امسال نیز توفیق حاصل شد از فیوضات آن بهره‌مند شویم و با توجه به بهبود شرایط بهداشتی، نسبت به چند سال گذشته، فرصت بیشتری برای بهره‌مندی مؤمنان از این شب‌های ارزشمند برای شرکت در مراسم ذکر و مناجات الهی فراهم شد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ظاهر عالم دنیا را فریبنده و متفاوت با حقیقت آن خواند و تصریح کرد: براساس روایات، همه این برنامه‌ها، عبادات و اذکار برای آن است که انسان در کنار غنیمت شمردن نعمت عمر، که سرمایه بزرگ الهی است، به فکر گذر از این جهان ناپایدار به سمت سرای آخرت باشد و به مرحله‌ای برسد که در همه حالات، آمادگی عبور از این دنیا را به دست آورد.

دفاع از قدس، اصول اساسی انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس، ادامه داد: امام راحل از روز نخست نهضت، مسئله حمایت از فلسطین را یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی معرفی کردند و حمایت از قدس شریف و قبله نخست مسلمانان، از اصول اساسی انقلاب اسلامی شمرده شد.

وی جمهوری اسلامی ایران را پرچم‌دار دفاع از آزادی قدس شریف و ملت فلسطین خواند و تصریح کرد: با وجود تلاش برخی دولت‌های سازشکار منطقه برای اجرای سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، آزادی فلسطین مورد حمایت همه ملت‌های مسلمان قرار دارد و یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی انقلاب اسلامی در منطقه، آرمان دفاع از قدس شریف است.

رئیس جامعةالمصطفی افزود: برخی تصور می‌کنند این حمایت برای جمهوری اسلامی ایران هزینه‌بر است؛ باید یادآور شد که اولاً این مسئله، اسلامی است و ما به عنوان کشوری مسلمان، در برابر وضعیت قبله نخست مسلمانان مسئولیت داریم و ثانیاً در کنار هزینه‌هایی که این حمایت برای جمهوری اسلامی ایران دارد، یکی از سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی کشور در میان امت اسلامی، دفاع خالصانه و صادقانه انقلاب اسلامی از فلسطین است.

وی بیان کرد: ماجرای فلسطین آشکارا نشان می‌دهد انقلاب اسلامی حرکتی برای دفاع از همه امت اسلامی به شمار می‌آید و جمهوری اسلامی ایران مدافع حقوق همه مسلمانان است. البته مسئله فلسطین و تلاش برای آزادی سرزمین‌های اشغالی، مسئله‌ای انسانی و بسیاری از انسان‌های آزاده و حق‌جوی جهان نیز از این آرمان دفاع می‌کنند. البته جریانی در عالم وجود دارد که از اساس توطئه تشکیل رژیم جعلی را طراحی کرده و همه توان خود را برای حفظ و تثبیت آن به کار بسته که این تلاش تا امروز ناکام بوده است و همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد این توطئه‌ها در آینده نیز به نتیجه نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به نقش جریان‌های صهیونی- ماسونی در پشت صحنه تحولات بین‌المللی، تصریح کرد: گردآوری جمعیتی از سراسر جهان و اشغال سرزمین و خانه‌های ساکنان اصلی آن به این بهانه که چندهزار سال پیش اجداد ما در اینجا حضور داشتند یا وجود یهودستیزی در غرب، تنها به این دلیل به دست دولت‌های استعماری صورت گرفت تا پایگاهی مستحکم برای اهداف شوم خود در منطقه ایجاد کنند.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: این زورگویی، که تنها منطق دولت‌های استعماری است، مورد پذیرش هیچ انسان آزاده‌ای نیست و امروز دشمنی‌ که با انقلاب اسلامی نیز وجود دارد، به دلیل آن است که به این نظام سلطه، که طی ده‌ها سال به بهای کشتار‌های فراوان و نسل‌کشی‌های متعدد پدید آمد، کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد نشود. افرادی که چنین نظام غیرعادلانه‌ای در عالم پدید آوردند، به راحتی اجازه نمی‌دهند صدایی در عالم، این نظام تحمیلی را به هم بریزد و انقلاب اسلامی، ندایی است که از دل ملت‌های مظلوم و براساس آرمان‌خواهی اسلامی برآمد.

وی با انتقاد از این تصور ساده‌انگارانه که مسئله فلسطین، دعوای میان عرب و یهود است و ارتباطی با ما ندارد، اظهارکرد: نظام سلطه با توجه به برخی پیش‌بینی‌های آخرالزمانی، برای ادامه حیات خود بیش از هر چیز، از منطقه ما بیمناک است و با قرار دادن این غده سرطانی در منطقه و با حمایت همه‌جانبه از آن، می‌کوشد بقای خود را برای چپاول بیشتر ملت‌ها تضمین کند.

رئیس جامعةالمصطفی روز قدس را فرصتی برای زنده نگه داشتن این آرمان اسلامی و انسانی دانست و گفت: تا زمانی که حق به حقدار بازگردد، نباید از این آرمان دست کشید. اشغالگران نمی‌توانند در منطقه دوام داشته باشند و آینده منطقه به مردم اصیل آن تعلق دارد و تلاش این رژیم، که با جنایت، ترور و کشتار زنان و کودکان می‌کوشد خود را حفظ کند، برای آنان سرانجامی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ایستادگی در برابر آماج جنگ ادراکی، شناختی و رسانه‌ای دشمن را مستلزم هوشیاری همه آحاد جامعه دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت اسلامی، که در پرتو انقلاب اسلامی شکل گرفت، امروز به مراتب قوی‌تر از گذشته در جهان نقش‌آفرین است، ولی باید توجه داشت که دشمنان ما نیز بیکار ننشسته‌اند و به ویژه در جنگ رسانه‌ای که به دست جریان‌های ثروتمند صهیونیستی اداره می‌شود، تلاش می‌کنند بر افکار و اعتقادات ملت‌ها و جوانان ما مسلط شوند.

در پایان این مراسم، شعار«مرگ بر اسرائیل» و«مرگ بر آمریکا» و دیگر شعار‌های حماسی از سوی حاضرین سرداده شد.

انتهای پیام
captcha