خواندن تفسیر علامه طباطبایی برایم لذتبخش است
کد خبر: 4053369
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
اسماعیل خلج در غرفه ایکنا:

خواندن تفسیر علامه طباطبایی برایم لذتبخش است

یک بازیگر سینما گفت: تفاسیر مختلف قرآن را می‌خوانم و از میان تفاسیر موجود از قرآن، خواندن تفسیر علامه طباطبایی برایم لذتبخش است.

اسماعیل خلج، بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در غرفه ایکنا در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: من بارها از نمایشگاه قرآن بازدید کرده‌ام زیرا محیط و فضای حاکم بر آن را دوست دارم. امسال نیز خوشحالم بعد از دو سال وقفه، شاهد برگزاری مجدد این رویداد قرآنی هستم.

وی افزود: یکی از علایق ویژه من جمع‌آوری قرآن به خط‌ها و تفسیرهای مختلف است. بیست قرآن در خانه دارم که هر یک با خط و تفسیری مختلف است. تفسیر علامه طباطبایی را خیلی دوست دارم و البته ترجمه اخیر آیت‌الله جوادی آملی را هم تهیه کرده و از خواندن آن لذت می‌برم.

این بازیگر ادامه داد: جدا از کتب قرآنی، کتابهای مختلف ادعیه و دیگر کتاب دینی نظیر بحرالانوار را هم جمع‌آوری و مطالعه می‌کنم. علاقه‌ام به کتب دینی و قرآنی جدا از دلبستگی قلبی، یک دلیل دیگر هم دارد؛ آن هم به تحقیقاتی مربوط می‌شود که در حوزه علوم اسلامی انجام می‌دهم.

بازیگر فیلم «اخراجی‌ها» در پاسخ به این سوال که نمایشگاه فعلی چه تغییری با دوره‌های قبل داشته، چنین توضیح داد: اخیراً در بازدیدی که از بخش انتشارات قرآنی داشتم متوجه شدم تنوع ترجمه‌ها بیشتر شده است. این موضوع از جمله نکات مثبتی است که برای این دوره از جشنواره می‌توان متصور شد، همچنین بخش حجاب این دوره نیز به نظرم بهتر از سال‌های قبل است.

خلج درباره حضور موسسه هنرمندان پیشکسوت در نمایشگاه قرآن بیان کرد: این مرکز نزدیک به 1300 عضور دارد  که همگی از چهره‌های شناخته شده هستند. حضور این موسسه در نمایشگاه قرآن اتفاق بسیار خوبی است چون باعث می‌شود مردم با هنرمندان محبوب خود از نزدیک دیدار کرده و با آنها گفت‌وگو کنند.

وی در انتهای این گفت‌وگو به مسئولان برگزاری نمایشگاه پیشنهاد کرد: به برگزارکنندگان این نمایشگاه پیشنهاد می‌کنم که برای جذابتر شدن غرفه‌ها را از یکنواختی و شباهت ظاهری که دارند دور کنند زیرا اگر تفاوت ظاهری بین این بخش‌ها باشد بر زیبایی و جذابیت نمایشگاه افزوده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha