ساخت فیلم‌های مشترک توسط ارشاد و بنیاد شهید
کد خبر: 4055517
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

ساخت فیلم‌های مشترک توسط ارشاد و بنیاد شهید

محمد خزاعی؛ رئیس سازمان سینمایی در نشست مشترکی با امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ رئیس بنیاد شهید درباره تولید فیلم‌های سینمایی، مستند و کوتاه با موضوع شهدا تبادل نظر کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی؛ رئیس سازمان سینمایی در نشست مشترکی با امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ رئیس بنیاد شهید درباره تولید فیلم‌های سینمایی، مستند و کوتاه با موضوع شهدا تبادل نظر کردند.

در ابتدای این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه، بیان کرد: جامعه به فداکاری نیازمند است و جامعه‌ای که ارکان آن بر اساس فداکاری نباشد مرده است. برای توسعه فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی مردم باید حضور داشته باشند و لازم است که ما در این عرصه میدانی وارد شویم و همه دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا ظرفیت آفرین هستند، تاکید کرد: اگر سراغ ویژگی‌های بزرگ شهدا برویم از منابع غنی بی‌نیاز می‌شویم. در میان 228 هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شخصیت‌های بزرگ، ویژه، تاریخی و بی‌نظیر را مشاهده می‌کنیم که هر کدام آنها قادرند برای تاریخ یک ملت کافی باشد که به او افتخار کند.

وی با بیان اینکه برای ساخت 30 فیلم و سریال در هر استان درباره شخصیت‌ها و شهدای قهرمان برنامه‌ریزی شده است از آمادگی بنیاد شهید برای همکاری گسترده با سازمان سینمایی در عرصه‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: آمادگی هرگونه همکاری برای فرهنگ‌سازی و انتقال دستاوردهای معنوی و فرهنگی شهدا و شناسایی قهرمانان نسل نو تمدن اسلامی را داریم و در کنار سازمان سینمایی قرار می‌گیریم.

در ادامه این جلسه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی گفت: شهدا نقش و جایگاه ممتازی در تاریخ معاصر این سرزمین دارند و حفظ ارزش‌ها و البته فراموش نکنیم فیلمسازی پیرامون زندگی شهدا سختی‌ها و حساسیت‌های خودش را دارد. خیلی‌ها کوشیدند در این عرصه‌ها ورود کنند ولی موفق نبودند تا موفق نشدند. روایت زندگی یک شهید با حفظ شاخص‌های و وجاهت معنوی و عرفانی و حماسی آن شهید بر پرده سینما بسیار سخت و حساس است. از این رو کار هر سینماگری نیست.

رئیس سازمان سینمایی از ضرورت پرداختن به شهدا به عنوان قهرمانان معاصر جامعه تاکید کرد و گفت: سازمان سینمایی آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را با مراکز و دستگاه‌های علاقمند دارد و وظیفه خودش می‌داند.

وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان سینمایی و بنیاد شهید از جمله توافقات صورت گرفته در این نشست است، افزود: این کارگروه موظف شده است پیرامون متون، ایده‌ها، قصه‌ها و زندگی‌های مختلف بررسی و ارزیابی و چند نمونه واجد شرایط برای ساخت فیلم در عرصه‌های سینما و آثار مستند معرفی کند.

خزاعی در پایان با بیان اینکه رویکرد بنیاد شهید در حوزه سینما بانی تولید آثار ماندگار و تاثیرگذار با موضوع شهدا خواهد بود بیان کرد: در گام اول مقرر شده نگارش 10 فیلمنامه سینمایی و ساخت سه فیلم سینمایی و بیش از 10 مستند سینمایی به صورت مشترک پیش‌بینی شود.

انتهای پیام
captcha