آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4056559
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت در گلستان برگزار شد

آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان با حضور مسئولان استانی و کشوری امروز پنج شنبه22 اردیبهشت در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

اختتامیه هفته قرآن و عترت تالار فخرالدین الدین اسعد گرگانی

به گزارش ایکنا از گلستان آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان با حضور مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم گرگان و آق‌قلا درمجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از مسئولان، مدیران موسسات و تشکل‌های قرآنی، خانواده ی معزز شهدای قرآنی و اهالی فرهنگ، امروز پنج شنبه22 اردیبهشت در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان در این مراسم گفت: گلستان در حوزه فعالیت‌های قرآنی جزو استان‌های شاخص و برتر است و صدای همدلی وفاق و یکرنگی در این حوزه در جای جای استان شنیده می‌شود. 

رعیت با تاکید بر مردم محوری در برنامه‌های فرهنگی و هنری بیان کرد: در دوره جدید رویکرد ما در فرهنگ و ارشاداسلامی مردم‌محوری و تقویت تشکل‌ها و نهادهای مردمی و سمن ها است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان با اشاره به فعالیت‌های بخش نمایشگاهی هفته قرآن و عترت گفت: در هفته قرآن و عترت که ۱۰ تا ۱۶ اسفندماه و مصادف با بعثت نبی مکرم اسلام(ص) برگزار شد؛ بخشی از فعالیت‌ها در قالب برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی قرآن و عترت بود که به معرفی و عرضه دستاوردهای فرهنگی موسسه‌های قرآنی اختصاص داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان برگزاری جشنواره‌های تخصصی قرآن و عترت را از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان عنوان کرد و گفت: نمایشگاه‌هایی مانند خوشنویسی و خط، نقاشی، موشن گرافی، پادکست، نمایش، پژوهش و مقالات و غیره در قالب برنامه‌های این هفته اجرا شد.

رعیت با تاکید بر تحقق وعده‌های دولت مبنی بر تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌ها در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم و وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی که جزو اولویت‌هاست؛ توزیع عادلانه فرصت‌های برخورداری از خدمات فرهنگی و هنری است و در همین راستا تمرکززدایی را در دستور کار قرار دادیم و برنامه‌ها را در شهرستان های مختلف اجرا کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: از دیگر موارد برای توزیع عادلانه این فرصت‌ها، اجرای محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت در دورافتاده‌ترین مناطق و روستاهای مرزی در شهرها و مرکز استان بود و تلاش کردیم همه شهروندان گلستانی از این فرصت برخوردار شوند که برای همین منظور کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی در ۱۴ شهرستان اجرا شد. 

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی توجه ویژه‌ای به مقوله قرآن و عترت دارند و دستورات زیاد و راهگشایی هم در این باره دادند که یکی از آن‌ها این بود که فعالان قرآن و عترت در صندوق هنر دیده و از رفاهیات برخوردار شوند.

منیری بیان کرد: بهترین نسخه امیدآفرین و آرامش‌بخش قران کریم است که سردار سلیمانی را تبدیل به سردار دلها کرد. باید دست به دست هم دهیم و توجه ویژه تری به موسسه‌های مردمی کنیم و مسئولان حمایت‌ها را بیشتر کنند. مشکلات و موانعی هم هست که باید با صبر بیشتر برای رفع آنها قدم برداریم.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شرط ارتقا و حمایت‌های بیشتر، نوآوری و پرهیز از کارهای تکراری و انحرافی است. تبیین مقابل انحراف است کاری که چنین ویژگی داشته باشد فاخر است.

 

انتهای پیام
captcha