تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی در هفته قرآن و عترت گلستان
کد خبر: 4056567
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی در هفته قرآن و عترت گلستان

در مراسمی متمرکز، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و فعالان قرآنی از برگزیدگان مسابقات قرآنی و جشنواره‌های فرهنگی و هنری هفته قرآن و عترت گلستان امروز ۲۲ اردیبهشت در تالار فخرالدین اسعد گرگانی تجلیل شد.

تجلیل از مسابقات قرآن و عترت در گلستان

به گزارش ایکنا ازگلستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان باحضور مسئولان استانی و کشوری و خانواده معزز شهدای قرآنی و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه امروز ۲۲ اردیبهشت برگزار شد و از برگزیدگان مسابقات حفظ و قرائت قرآن جشنواره فرهنگی و هنری هفته قرآن و عترت تجلیل شد.

در بخش پیشکسوتان قرآنی از علی اصغر زنگانه، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مکی مومنی و محترم قلی پور الارزی تجلیل شد.

 همچنین از امیرحسین رحمتی، جواد شاهینی، محمدرضا ولی محمدی، محمدحکیمی و رقیه کربلایی عباسی به عنوان نخبگان قرآنی نام‌آور؛ رسول مظفری مدیر مجتمع بافه سیم گلستان به عنوان خیّر ملی، خانواده مرحوم محمدزمان گلدسته شاعر ملی و آیینی، علی اکبر آسمانی هنرمند خوشنویسی و نویسنده قرآن به خط نستعلیق و نبی الله مصدق هنرمند تجسمی در حوزه حجم (مجسمه سازی) تجلیل شد.

همچنین در بخش مسابقات حفظ و قرائت قرآن و عترت و در بخش برادران بالای 18 سال، در رشته حفظ کل حسین دهقان مقاوم اول و حامد روشنی مقاوم دوم، در رشته حفظ 15 جز محمدحسین خلیلی مقام اول، در رشته حفظ 10 جز سیدمحمد راد، مبین علیپور و علیرضا گرزین مقام های اول تا سوم، در رشته حفظ 5 جز طاهربردی ایری، حامد قزاق و ابراهیم فراهانی نیز رتبه‌های اول تا سوم و در رشته ترتیل ابراهیم سلیمانی مقاوم اول را به دست آوردند.

در بخش برادران زیر 18 سال و در رشته حفظ 20 جز حسین کربلایی پور رتبه نخست، رشته حفظ 15 جز سجاد احمدی و سیدهادی میرکریمی رتبه‌های اول و دوم، در رشته حفظ 10 جز علی خواجه و علی طاهری راد مقام‌های اول و دوم و در رشته حفظ 5 جز نیز محمدحسین صلبی، امیرحسین یزدانی و محمدیاسین شفاهی مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته قرائت تقلیدی محمد شاهکوهی، محمدحسین خواجه و محمدمهدی مهدوی حائز رتبه‌های برتر شدند.

همچنین در رشته قرائت تحقیق نیز مقام‌های اول تا سوم به علی فرامرزی، محمد رامین نژاد و سجاد لکزایی رسید.

در رشته حفظ 5 جز زیر 7 سال از مهدی احمدی و در رشته حفظ جز 30 محمد خرمالی، مصطفی شاهینی و نصرت الله طوطی تجلیل شد.

در بخش خواهران و در رشته حفظ کل معصومه تجری، سمانه زنگانه و زهره خواجوی نژاد در رشته حفظ 20 جز نیز عطیه عابدینی و فاطمه تکر در رشته حفظ 10 جز زهره تجری، مهسا سلیمی نژاد و سپیده مکتبی، حفظ 5 جز زیر 12 سال نیز فاطمه باقری، زهرا احمدی و سیده فاطمه حسینی، در رشته حفظ 5 جز فاطمه حیدری، معصومه احمدی و فاطمه برزگر، رشته حفظ 3 جز مریم خان بیکی، شهربانو جعفری و معصومه رضایی و رشته حفظ جز 30 نادیا جامی، فاطمه رضوانی و کوثر احمدی تجلیل شدند.

در رشته ترتیل زهرا مشهدی، رقیه عرب کوهساری و فاطمه ظلی، در رشته تحقیق مهرنوش مهران و در رشته قرائت تقلیدی کوثر حسام مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش ارسالی مقالات و پایان نامه و کتب نیز از خانم سمانه شهری نژاد و دکتر علی اصغر اصغری تجلیل شد.

اسامی برگزیدگان جشنواره خوشنویسی و نقاشی خط قرآنی شهرستان بندرگز در رشته نستعلیق محمد اسماعیل ریاحی، سیدعلی اکبر عزیزی و مرتضی اسلامی، در رشته شکسته نستعلیق ملیحه بای، آزیتا تمسکنی، محمدهدایتی، آرمان شرقی،زینب فیضی، در رشته نسخ نیز محمد حدادی و هاجر فراخی، در رشته ثلث مسعود واحدی و سیدداوود میرصادقی و در رشته نقاشی خط نیز زینب یازرلو، سید فاطمه سادات و ربابه ریاحی اعلام شد.

فاطمه رضایی، مهرگان خطیری، زینب بابایی، نگار سادات عقیلی، نازنین طیبی، هانیه سادات مرتضوی به عنوان نفرات برگزیده جشنواره استانی شعر قرآن و عترت چراغ در بخش کودک و نوجوانان زیر 18 سال برگزیده شدند.

همچنین در بخش بزرگسال از راحمه شهریاری، کارن مقدم، قاسم بای، علیرضا ابری و محمد دیلم کتولی و در بخش وطن دوستی قاسم بای در بخش فیلم مستند سلیمان عرب زاده با اثر فیلم مستند چاپنداز و فرزانه کوروش زاده با مستند کوتاه صحافی تجلیل شده است.

در بخش فیلم کوتاه آرش اسپومحلی با فیلم کوتاه داستانی خاک گور و رضا زنگانه با فیلم کوتاه فراق کاری و در بخش فیلمنامه محمد شکری به اثر به دنبال خود نوشته و سعیده بنی‌هاشم با اثر داوران برگزیده شدند.

در جشنواره تئاتر خیابانی هفته قرآن و عترت استان گلستان نیز مصطفی مسلمی با نمایش صدا، مریم ایگدری با نمایش پهلوان امیر و مبینا کلبادی با نمایش میم تجلیل شدند.

شهربانو قمبرآبادی، فاطمه سادات، زینب یازرلو در جشنواره نقاشی هفته قرآن و عترت در بخش بالای 18 سال و در بخش زیر18 سال نیز سودا رشیدایی، فائزه بطیاری و هستی صمدی تجلیل شدند.

همچنین در بخش پرفورمنس از سیدحسن حسین نژاد به عنوان ایده پرداز و کارگردان اثر «تطمئن القلوب» تقدیر شد.

شعرخوانی راحمه شهریاری شاعر گلستان اجرایتواشیح توسط گروه امیرالمومنین(ع)و سرود شاه مردان کاری از گروه سرود الزهرا گنبد کاووس و پخش کلیپ از دیگر برنامه‌های این رویداد معنوی بود.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha