قرآن؛ بهترین روش برای سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 4056636
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

قرآن؛ بهترین روش برای سبک زندگی اسلامی

کارشناس دینی اهل‌ سنت در آق‌قلا افزود: قرآن و سیره معصومین(ع) بهترین روش برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی است که افراد با مراجعه به منابع معتبر، تفکر و تأمل می‌توانند به این سبک زندگی دست پیدا کرده و به رشد و تعالی برسند.

کارشناس دینی اهل سنت آق قلا در جلسه سبک زندگی اسلامی

به گزارش ایکنا از گلستان، مهین غضفی، کارشناس دینی اهل‌سنت در آق‌قلا در جلسه «سبک زندگی اسلامی و تأثیر آن بر خانواده» در جمع طلاب علوم دینی خواهران حوزه ام الابرار آق‌قلا که روز گذشته،۲۲ اردیبهشت در این حوزه علمیه برگزار شد، گفت: خانواده بزرگترین سنگر برای رسیدن به تعالی افراد در جامعه است بدون شک فرزندان در خانواده می‌توانند به رشد فکری مناسب دست پیدا کرده و در جامعه مفید باشند.

کارشناس دینی اهل‌سنت در آق‌قلا با بیان اینکه یکی از راه‌های سبک زندگی اسلامی برقراری ارتباط صحیح افراد براساس تعالیم الهی است، افزود: در قرآن و سیره معصومین(ع) بهترین روش برای زندگی سالم بیان شده است که افراد با مراجعه به منابع معتبر و تفکر و تأمل می‌توانند به این سبک زندگی دست پیدا کرده و به رشد و تعالی برسند.

غضفی با بیان‌اینکه بسیاری از اختلافات خانوادگی، طلاق‌ها، بزهکاری کودکان و نوجوانان و نیز مشکلات روانی مردم ریشه در محیط خانواده دارد، تصریح کرد: اگر افراد در خانه مورد حمایت عاطفی و فکری قرار نگیرد، به دنبال این حمایت در بیرون از خانواده می‌گردد و آسیب‌های زیادی برای جذب این حمایت ممکن است متحمل شوند.

کارشناس دینی اهل‌سنت در آق‌قلا با بیان‌اینکه کوچک‌ترین غفلت از تعالیم دینی باعث ایجاد چالش‌های غیرقابل کنترل در جامعه می‌شود و مانع از روند توسعه و پیشرفت می‌شود، ادامه داد: دشمن همواره با ابزارهای مختلف در تلاش برای ضربه‌زدن به اعتقادات دینی و مذهبی است و در این راستا برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن باید فعالیت‌ها دینی و قرآنی در جامعه به‌ویژه نسل جوان تقویت شود.

غضفی بیان کرد: پرداختن به ابعاد مختلف قرآن کریم و گام برداشتن در مسیر احکام باعث تحول در زندگی افراد می‌شود و چالش‌ها و معضلات اجتماعی در این فرایند فرصت بروز نمی‌یابد.

کارشناس دینی اهل‌سنت در آق‌قلا با بیان اینکه قرآن باید در هر مکان و لحظه جامعه جایگاه عمیق داشته باشد و زندگی ما باید زندگی قرآنی باشد، تصریح کرد: اگر زندگی ما قرآنی شود خیلی از مشکلات و مسائل برطرف خواهد شد؛ اینکه در روایات بر تلاوت قرآن در همه حال تأکید شده است برای این است که انسانی که نور قرآن در او باشد واجبات را انجام و محرمات را ترک می‌کند.

 

 

انتهای پیام
captcha