ارزش و عزت زن در جامعه به واسطه عفاف و حجاب حفظ می‌شود
کد خبر: 4056898
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
یک کارشناس خانواده:

ارزش و عزت زن در جامعه به واسطه عفاف و حجاب حفظ می‌شود

کارشناس ارشد آسیب های اجتماعی و مسائل خانواده گفت: ارزش و عزت زن در جامعه به واسطه عفاف و حجاب حفظ می‌شود.

حجت الاسلام موسوی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل موسوی‌فاضل‌خراسانی، کارشناس ارشد آسیب های اجتماعی و مسائل خانواده، ظهر امروز در کارگاه آموزشی و گردهمایی دبیران حجاب و عفاف دستگاه‌های اجرایی استان زنجان با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف علاوه بر اینکه یک‌ موضوع شناختی، روانشناسی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دینی محسوب می‌شود یک‌ موضوع انسانی نیز است، تصریح کرد: به واسطه این موضوع ارزش و عزت زن در جامعه حفظ می‌شود.

وی با اشاره به نگاه ابزاری از زن در برخی از جوامع، ادامه داد: یک زن نباید اجازه تضییع ارزش و عزت خود را دهد، زن از زیبایی و معصومیت خود نباید به عنوان ابزاری برای گناه استفاده کند زیرا اگر این کار را کرد در واقع خود را حراج کرده که این موضوع بسیار دردناک است.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه متاسفانه گاهی شاهد تبدیل ارزش‌ها به ضد ارزش در جامعه هستیم، ادامه داد: به همین موضوع اگر توجه جدی وجود نداشته باشد شاهد اثرات جبران‌ناپذیر آن برای جامعه خواهیم بود.

حجت‌‌الاسلام موسوی‌فاضل‌خراسانی با بیان اینکه بنا به تعبیر اکثر کارشناسان اگر می‌خواهیم یک‌ جامعه را از بین ببریم باید زنان آن جامعه را از حقیقت خود دور کرده و در طوفان وسوسه‌‌ها نگه داریم، ادامه داد: زنان از سازندگان اصلی یک‌ جامعه محسوب می‌شوند.

وی با توضیح این مطلب که متاسفانه در برخی از خانواده‌ها شاهد تاثیرپذیر از سریال‌های انحرافی شبکه‌های ماهواره‌ای به ویژه در حوزه پوشش هستیم، اضافه کرد: در کشور ما یک‌ مشت انسان خام برخی ضد ارزش‌ها را به عنوان رویکرد نوین اجتماعی و سیاسی غرب پذیرفته‌اند که درمسئله حجاب نیز این موضوع صدق می‌کند.

وی با اشاره به تلاش‌های آتاتورک در ترکیه و رضا خان در ایران در حوزه کشف حجاب، کفت: جامعه ایرانی در برابر طرح کشف حجاب رضا خان مقاومت کرد و اگر این مقاومت در زنان ما دیده نمی‌شد امروز شاهد سقوط عفت و معصومیت زن در کشور خود بودیم.

این مدرس حوزه علمیه با تاکید بر اینکه عفت، حیا، نجابت، آرامش و زیبایی ترکیبی از یک‌ پازل معصومیت زنانه و انسانی است که نمی‌شود آن را زشت انگاری کرد، گفت: دلیل این امر نیز این است که فطرت انسان مبتنی بر معصومیت است.

این‌ مسئول با اشاره به اثرات ویران‌گر کشف حجاب در جامعه، یادآور شد: کشف حجاب موجب خود ارضایی در نسل نوخاسته، بیداری و بلوع زودرس، به هم ریختن هنجارهای عفت و تهدید سلامت روان می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از علت‌های عریانی در جامعه تحقیر دختران و پسران در خانواده است، تصریح کرد: ما وقتی شاهد خانواده آرام باشیم قطعاً جامعه آرام نیز خواهیم داشت که با توجه به همین موضوع اقناع روحی و فکری فرزندان باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی با توضیح اینکه حجاب زیبایی و لطفات می‌آورد که این موضوع هم در مورد زن و هم در مورد مرد صدق می‌کند، گفت: در جامعه‌ای که حجاب کنار گذاشته می‌شود، عصمت چشم‌ها نابود و معصومیت نفس‌های مرد می‌میرد که همین امر سبب می‌شود شاهد جامعه‌ای وحشی باشیم که خیلی خطرناک است.

انتهای پیام
captcha