حضور طلاب در بسیاری از حوزه‌های سپاه گره‌گشا بوده است
کد خبر: 4056904
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
یک مسئول در سپاه زنجان:

حضور طلاب در بسیاری از حوزه‌های سپاه گره‌گشا بوده است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در هر حوزه‌ای که طلبه‌ها حضور داشتند، بسیاری از مشکلات کاهش یافته است که با توجه به همین موضوع اگر مجموعه سپاه بتواند در همه حوزه‌ها از حضور روحانیت و طلاب استفاده کند، در حل بسیاری از مشکلات گره‌گشا خواهد بود.

حجت الاسلام بیگدلی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ظهر امروز در همایش عقیدتی سیاسی سپاه با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳۳۷۲ عنوان برنامه اجرا شد، تصریح کرد: این برنامه‌ها با ۹۷ درصد پیشرفت و با ۶۵ درصد بودجه واصله برگزار شد همچنین در برنامه‌های بسیج نیز ۶۷ عنوان برنامه اجرا شد که در این حوزه نیز با ۹۹ درصد پیشرفت برنامه‌ای در سال ۱۴۰۰ روبه‌رو بودیم.

وی با یادآوری اینکه امسال نیز اجرای برنامه‌ها افزایش یافته که امیدواریم این کار با قدرت هر چه بیشتر نسبت به گذشته پیش رود، متذکر شد: امسال ۲۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی سپاه اجرا شده و یا در حال برگزاری است.

بیگدلی با یادآوری اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا قریب به ۲۰۰۰ فوتی کرونایی داشتیم، اضافه کرد: برای تسکین خانواده‌ فوت‌شدگان که در اوایل کرونا حتی از سوی نزدیکان خود نیز گاهاً طرد می‌شدند، حدود ۱۳۰۰ تماس تلفنی با خانواده‌های آنان برقرار شد که این حرکت علاوه بر اینکه یک حرکت نو بود آثار خوبی نیز در تسکین درد بازماندگان داشت.

این مسئول با توضیح اینکه قرارگاه سلامت و معنویت نیز همزمان با شیوع کرونا در سپاه استان شکل گرفت که این قرار گاه نیز دارای ثمرات ارزشمندی بود، متذکر شد: از دیگر برنامه‌های تاثیرگذار در سپاه می‌توان به تعامل بسیار موثر با حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و نهادهای فرهنگی و حضور در پایگاه‌های بسیج اشاره کرد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات نیز می‌توان به ارتباط با سربازان و نشست با آنان و محافل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا، نشست با مجردها و ارائه آموزش‌های عقیدتی، سیاسی و فرهنگی اشاره کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با یادآوری اینکه در حوزه مسائل مرتبط با بصیرتی و سیاسی سال گذشته ۲۳ هزار جلسه بصیرتی در استان برگزار شد، افزود: تعدادی از این جلسات در راستای بحث پاسداران و هادیان و تعدادی در مجموعه بسیج برگزار شد که شاهد خروجی آن در انتخابات بودیم که قریب ۵۴ درصد مردم استان در انتخابات حضور یافتند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۴۰ طلبه وظیفه نیز جذب شد که سعی کردیم از این طلبه‌ها در حوزه‌های مقاومت به عنوان رابطان نمایندگی استفاده کنیم، خاطر نشان‌کرد: در هر حوزه‌ای که طلبه‌ها حضور داشتند، بسیاری از مشکلات کاهش یافته است که با توجه به همین موضوع اگر مجموعه سپاه بتواند در همه حوزه‌ها از حضور روحانیت و طلاب استفاده کند، در حل بسیاری از مشکلات گره‌گشا خواهد بود.

انتهای پیام
captcha