آغاز دوره آموزشی اعضای اتحادیه رادیوهای اسلامی در مصر
کد خبر: 4056929
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

آغاز دوره آموزشی اعضای اتحادیه رادیوهای اسلامی در مصر

دوره آموزشی «مبانی شهروندی و صلح اجتماعی» ویژه 21 کشور عضو اتحادیه رادیوهای اسلامی در مصر آغاز شد.

آغاز دوره آموزشی اعضای اتحادیه رادیوهای اسلامی در مصربه گزارش ایکنا به نقل از الدستور، دوره آموزشی وزارت اوقاف مصر برای اتحادیه رادیوهای اسلامی صبح امروز شنبه چهاردهم ماه می برابر با 24 اردیبهشت در آکادمی بین‌المللی اوقاف در شهر ششم اکتبر استان جیزه مصر  آغاز شد.

این دوره به همت وزارت اوقاف مصر و با هدف گسترش افکار میانه رو و روشنگرانه در داخل و خارج از مصر، تحت نظارت محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر این کشور برگزار شده است.

محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر امروز شنبه این نشست علمی بین‌المللی اتحادیه رادیوهای اسلامی را افتتاح کرد.

شوقی علام، مفتی کل مصر، عمرو اللیثی رئیس اتحادیه رادیوهای اسلامی و جمعی از رؤسا و مشاوران و مدیران رادیوهای اسلامی  و مقامات ارشد و گویندگان رادیو از 21 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی  در این مراسم حضور داشتند.

 اعضای اتحادیه رادیوهای اسلامی در این دوره آموزشی تحت عنوان اصول شهروندی و صلح اجتماعی به مدت 10 روز در محل آکادمی بین‌المللی اوقاف در شهر ششم اکتبر مصر  شرکت می‌کنند‌ و قرار است در ماه ژوئن برای باقی کشورها نشست دیگری برگزار شود.

هدف این دوره افزایش آگاهی نسبت به مسائل شهروندی در فعالیت‌های رسانه‌ای و توانمندسازی کارشناسان رسانه در تدوین پیام رسانه‌ای است که ارزش‌های مدارا و همزیستی را ترویج می‌کند و در عین حال تأکید شده که این دوره نقش اتحادیه رادیوهای اسلامی را در انتشار این ارزش‌ها تقویت خواهد کرد.

 این دوره شامل برگزاری کارگاه‌های مشترک بین کارشناسان رسانه و نمایندگان بخش اوقاف در مصر و تعدادی سخنرانی علمی است که توسط دانشگاهیان متخصص در امور دینی و رسانه‌ای ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha