مهارت‌افزایی رکن اصلی توسعه جوامع است
کد خبر: 4057618
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

مهارت‌افزایی رکن اصلی توسعه جوامع است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، مهارت را رکن توسعه دانست و عنوان کرد: با بهره‌گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش به جوانان، از این قشر جامعه می‌توان جوانانی کارآفرین ساخت.

مهارت‌افزایی

به گزارش ایکنا از زنجان، محمدرضا انصاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در جلسه‌ شورای مهارت شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره که به میزبانی فرمانداری ابهر برگزار شد، مهارت را رکن توسعه دانست و عنوان کرد: با بهره‌گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش به جوانان، از این قشر جامعه می‌توان جوانانی کارآفرین ساخت.

وی تصریح کرد: یکی از عناصر ارزشمند در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آموزش ضمن خدمت و حین کار است، ادامه داد: این موضوع باید به عنوان یک ضرورت محسوب شود؛ چرا که عمر مهارت کوتاه شده است.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی مراکز جوار و بین کارگاهی در صنایع که در ابهر نیز اجرا شده است، اضافه کرد: راه ورود به صنعت و پویایی در این حوزه، مانع‌زدایی، تسهیل، حمایت و پشتیبانی است، به همین خاطر اگر بخواهیم سرمایه انسانی توانمند داشته باشیم باید در صنایع کشور ورود کرده و مهارت‌ها را آموزش داد که با راه‌اندازی مراکز جوار کارگاهی این امر تسهیل می‌شود.

انصاری با بیان اینکه انسان‌های حرفه‌ای از این وسیله با عبور از زمان و مکان بهره می‌جویند و محیط خانه خود را به محیط کسب و کار تبدیل می‌کنند، تاکید کرد: بشر به دنبال محصولات جدید است، از این رو ارتقای مهارت و به‌روز کردن و قدرت انعطافی ایجاد کردن، یک ضرورت است.

این مسئول هدف از راه‌اندازی مراکز جوار کارگاهی را گسترش آموزش‌های فنی‌و‎حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و نیز اشتغال در محیط کسب و کار واقعی بیان کرد و افزود: ارائه آموزش به نیروهای تازه‌کار از دیگر اهداف این آموزش‌ها برای توسعه و شکوفایی مهارتی کشور است.

انتهای پیام
captcha