اجرای برنامه‌های خانواده‌محور در مساجد زنجان
کد خبر: 4057843
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

اجرای برنامه‌های خانواده‌محور در مساجد زنجان

سرپرست ستاد کانون‌های مساجد زنجان از اجرای طرح نشاط و تعالی در کانون‌های مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: امسال طرح نشاط و تعالی به صورت مسجد پایه و خانواده محور در کانون‌های مساجد استان زنجان اجرا می‌شود.

مساجد زنجان

محسن اسلامی، سرپرست ستاد کانون‌های مساجد زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در جمع خبرنگاران به اجرای طرح نشاط و تعالی در کانون‌های مساجد استان زنجان اشاره کرد و افزود: این طرح در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، تربیتی و اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه، ادبیات و کارآفرینی اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال طرح نشاط و تعالی به صورت مسجد پایه و خانواده‌محور در کانون‌های مساجد استان زنجان اجرا می‌شود.

اسلامی ادامه داد: این طرح با استفاده از ظرفیت‌های بومی و با ساماندهی سرمایه‌های محله و با بهره‌گیری از استعدادهای نوجوانان محله به اجرا درمی‌آید.

وی با اشاره به ویژگی‌های طرح نشاط و تعالی، گفت: محله‌محور، خانواده بنیان، مسجد پایه و نگاه ایجابی با رویکرد نشاط اجتماعی از ویژگی‌های شاخص این طرح است.

اسلامی هدف از اجرای این طرح را احساس هویت و تعلق به نوجوانان محله برای ساختن محیط زندگی بهتر، تقویت بنیه اعتقادی، اخلاقی و رفتاری از طریق ابزار هنری، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مردمی برای ارتقاء حل مسائل فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط و روحیه امید و خداباوری، آموزش و تولید آثار فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ سالم و پرنشاط عنوان کرد.

به گفته وی، طرح نشاط و تعالی در بین یک هزار نوجوان در رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، تربیتی و اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه، ادبیات و کارآفرینی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha