اجرای طرح کاروان سلامت با حفظ کرامت انسانی در ماهنشان
کد خبر: 4057911
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

اجرای طرح کاروان سلامت با حفظ کرامت انسانی در ماهنشان

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ماهنشان گفت: هدف از اجرای طرح کاروان سلامت ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاها، کمک به بهبود سطح سلامت و تغذیه مردم با حفظ کرامت انسانی و گسترش حس هم‌نوعی است.

طرح کاروان سلامت

به گزارش ایکنا از زنجان، حسن شکری، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ماهنشان، صبح امروز، در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اعزام کاروان سلامت هلال‌احمر به روستای تک‌آغاج، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر این شهرستان به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر برای بیش از ۸۶ نفر از ساکنان خدمات رایگان بهداشتی و درمانی ارائه کرد.

وی افزود: هدف از اجرای طرح کاروان سلامت و اعزام پزشک به مناطق محروم ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاها، کمک به بهبود سطح سلامت و تغذیه مردم با حفظ کرامت انسانی و گسترش حس همنوعی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری میان هموطنان است.

این مسئول ادامه داد: اعزام کاروان سلامت داوطلبان هلال‌احمر و ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه با هدف ارائه خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق دورافتاده و صعب‌العبور انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ماهنشان گفت: ویزیت بیماران، خدمات مامایی و پرستاری، تحویل داروی رایگان به اهالی روستا، تست فشار و قند خون، از مهمترین خدمات ارائه شده در طرح کاروان سلامت این شهرستان بود.

وی با بیان اینکه تیم کاروان سلامت شامل پزشک عمومی، کارشناس مامایی، نسخه پیچ و پرستار و ۲ نفر عوامل اجرایی بود که از صبح تا ظهر نسبت به ارائه خدمات درمانی اقدام کردند، خاطرنشان‌ کرد: اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم از جمله طرح‌های موفق در زمینه ارائه خدمات رایگان پزشکی، آموزش روستاییان در زمینه‌های مختلف است که با استقبال عمومی مواجه شده و در تلاش هستیم تا این طرح در روستاها و دیگر مناطق دور افتاده کم‌برخودار شهرستان ماهنشان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha