تلاش کنیم در مسیر جهاد اقتصادی گام برداریم
کد خبر: 4058113
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

تلاش کنیم در مسیر جهاد اقتصادی گام برداریم

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه در حال حاضر مهمترین جهاد در جمهوری اسلامی جهاد اقتصادی است، گفت: استکبار جهانی با فشارهای اقتصادی شدید مقابل ما ایستاده است و ما نیز باید تلاش کنیم تا در مسیر مجاهده اقتصادی گام برداریم.

استاندار زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، عصر روز گذشته، 28 اردیبهشت در نشست مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در حضور نمایندگان بانوان از اقشار مختلف، اظهار کرد: در حوزه اقتصادی علاوه بر مشخص شدن جایگاه و هدف‌، طرح‌ها و علاج‌‌ها نیز باید مشخص شوند.

وی به هدف اصلی اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: دولت در واقع با اجرای این طرح نسبت به داشته‌های خود دوراندیشی کرده است و با این تصمیم اجازه نمی‌دهیم داشته‌های‌مان از کشور خارج شود.

استاندار زنجان یادآور شد: در شرایط فعلی که با جنگ اوکراین و روسیه همزمان است اگر قیمت‌ها پایین‌تر باشد، کالاها به راحتی از مرزها خارج و قاچاق می‌شود، لذا باید حواس‌مان بیشتر به دارایی‌های کشور باشد.

وی در ادامه به مسئله مدیریت یارانه آرد و نان در استان زنجان هم اشاره کرد و گفت: فرایند نان، مستقل از آزادسازی قیمت‌های کالاها است ‏که البته به دلیل جنگ روسیه و اوکراین این دو مسئله در کنار هم قرار گرفتند ولی به هیچ عنوان نگرانی وجود ندارد. طرح آزادسازی قیمت‌ها با آرامش پیش می‌رود و همه تلاش ما این است که همه اقلام مورد نیاز مردم در بازار به وفور تأمین شود.

استاندار زنجان ادامه داد: مردم باید بدانند که این تصمیم در سال ۹۷ گرفته شده بود و دولت قبلی هم تصمیم داشت یک سری اجناس غیرضروری را از شمول ارز خارج کند ولی نتوانست این کار را ادامه دهد و اقلامی مانند گندم، روغن، نهاده‌های دامی و دارو را از شمول طرح خارج کند.

افشارچی با أکید بر اینکه در حال حاضر مهمترین جهاد در جمهوری اسلامی جهاد اقتصادی است، افزود: استکبار جهانی با فشارهای اقتصادی شدید مقابل ما ایستاده است و ما نیز باید تلاش کنیم تا در مسیر مجاهده اقتصادی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، درک مفهوم جهاد تبیین در میدان مجاهده اقتصادی مهم است، تصریح کرد: چون امروز روزی است که ما نیاز به جهاد تبیین داریم و این تبیین در گام اول باید در درون خودمان انجام گیرد من از شما بانوان و زنان استان زنجان درخواست می‌کنم که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و با تبیین جهاد اقتصادی، به تنویر افکار عمومی خصوصاً در میان خانواده‌ها بپردازید.

انتهای پیام
captcha