جایگاه امام راحل نقطه قوت ایران در جنگ تحمیلی بود
کد خبر: 4058136
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

جایگاه امام راحل نقطه قوت ایران در جنگ تحمیلی بود

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در جنگ ایران و عراق نقطه قوت ما جایگاه و قدرت امام خمینی (ره) و همین‌طور روحیه جهادی و عاشورایی ملت ایران بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، در همایش سالیانه بسیج حقوق‌دانان استان همزمان با برگزاری همایش فراخوان مقاله با موضوعات «ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب و نقش بسیج در فسادستیزی» و «ابعاد حقوقی ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» تاکید کرد: در جنگ ایران و عراق نقطه قوت ما جایگاه و قدرت امام خمینی (ره) و همین‌طور روحیه جهادی و عاشورایی ملت ایران بود.

وی افزود: جنگی که آغاز شد، جنگ جهانی در جغرافیای کوچک علیه نظام جمهوری اسلامی ایران برای خشک کردن ریشه انقلاب بود.

این مسئول با اشاره به رمز موفقیت و پیروزی در هشت سال دفاع‌مقدس، تصریح کرد: خطوط مستحکم شکست‌ناپذیر فرماندهان ارتش، سپاه و بسیج با روحیه انقلابی و جهادی کاری شگرف و بزرگ بود و عملیاتی که طراحی شد، سبب دور زدن دشمن و پیشروی ۹۰ کیلومتری نیروهای ایران تا رسیدن به خرمشهر بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ضمن گرامی‌داشت شهدای انقلاب و دوران دفاع‌مقدس، یادآور شد: در فتح خرمشهر رژیم بعث صدام با پشتیبانی نیروهای جهانی تنها توانست خرمشهر را تصرف کند، در حالی که پیش‌بینی کرده بود طی ۱۰ روز و یا نهایتاً یک ماه نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کند.

کرمی با اشاره به نقش پررنگ رزمندگان زنجانی در جنگ ایران و عراق و آزادسازی خرمشهر، خاطرنشان کرد: در عملیات بیت‌المقدس ۱۵۳ نفر از استان زنجان شهید شدند که در چهار مرحله حماسه آفریدند. همچنین نخستین نیروهایی که وارد شهر خرمشهر شدند، از استان زنجان بودند و به همین دلیل گفتند که خرمشهر به دست زنجانی‌ها آزاد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه آمریکا در همه جنایات در سراسر دنیا نقش مستقیم و یا غیرمستقیم دارد، اظهار کرد: آمریکا جنایت‌کار بزرگ است و بعد از انقلاب نیز ۱۷ هزار نفر با دست آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha