ارائه تسهیلات حمایتی برای فرزندآوری ضروری است
کد خبر: 4058151
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

ارائه تسهیلات حمایتی برای فرزندآوری ضروری است

استاندار زنجان با تاکید بر ارائه تسهیلات به خانواده‌هایی که اقدام به فرزندآوری کرده و یا تشکیل خانواده می‌دهند، گفت: ارائه چنین مشوق‌هایی مناسب و ضروری است و باید با جدیت چنین مواردی مطرح شود.

فرزندآوری

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاه استانی خانواده و جمعيت زنجان، اظهار کرد: کشور نیاز به نیروی جوان و کارآمد دارد و این در حالی‌ است که با روند فعلی طی چند سال آینده ایران به سمت پیری رفته و این زنگ خطری است که باید توجه لازم را به آن داشت.

وی تصریح کرد: نیاز به نیروی کار جوان در کشورهای توسعه‌یافته به‌گونه‌ای نمایان است که برنامه‌های وسیعی در این حوزه تدارک دیده و از فرزندآوری حمایت ‌می‌کنند باید ما نیز با تدوین برنامه‌های عملیاتی شرایط را برای تشویق خانواده‌ها جهت فرزندآوری فراهم کنیم و در استان انتظار داریم، طی دو سال شاهد تغییرات محسوس در این بخش باشیم.

استاندار زنجان با تاکید بر تغییر دیدگاه جامعه نسبت به موضوع فرزندآوری، گفت: دو سال آینده باید تغغیر محسوسی در استان در آمارهای فرزندآوری شاهد باشیم و برنامه‌ریزی‌ها در این مسیر باید تدوین شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات به خانواده‌هایی که اقدام به فرزندآوری کرده و یا تشکیل خانواده می‌دهند، گفت: ارائه چنین مشوق‌هایی مناسب است و باید با جدیت چنین مواردی مطرح شود.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت در زمینه اقتصادی، گفت: کشور در شرایطی قرار دارد که باید منابع را مدیریت کنیم تا از وضعیت خارج شویم و قطعا آینده خوبی در انتظار کشور است در این راه باید با همدلی وضعیت را سامان دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: پیگیر مصوبات و قوانین خواهیم بود و باید موارد با جدیت پیگیری شود.

ابوالفضل رفیعی با اشاره به اینکه موضوع جمعیت مسئله راهبردی است، افزود: قوانین حمایتی باید جدی گرفته شود و اقدامات انجام شده رسانه‌ای شود. مسائل فرهنگی نیز بسیار حایز اهمیت است و باید جدی وارد عرصه شویم.

در ادامه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: مسئله جوانی جمعیت علی‌رغم اهمیت موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفته است؛ در حالی‌که تاکید زیادی در این حوزه صورت می‌گیرد.

سیده‌فائزه موسوی تصریح‌ کرد: با شرایط فعلی در سال ۱۴۳۰ به پیری جمعیت خواهیم رسید و این موضوع حایز اهمیت است که باید توجه ویژه به آن داشت.

وی با بیان اینکه آمار رشد جمعیت در کشور مناسب نیست، افزود: اگر شرایط جامعه همین‌گونه پیش رود با بحران مواجه خواهیم شد هرچند مسئولان به این موضوع واقف شده‌اند و قرارگاهی در این رابطه تشکیل شده است.

موسوی با بیان اینکه قوانین مربوط به دستگاه‌ها برای فعالیت در قرارگاه ارسال شده است، ادامه داد: ارگان‌ها موظف به اجرای این موارد هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان نیز گفت: در ۱۳۹۹، ۱۵۱۴۶ ولادت در استان به ثبت رسیده است که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۵۰۰۲ رسید.

سیدعلی شفیعی تصریح کرد: در رابطه با امار وفات نیز در سال ۱۳۹۹، ۷۴۶۸ نفر بود؛ این امار در سال ۱۴۰۰ به ۷۱۶۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha