تجلیل از اولین دختر دانشجوی کاتب قرآن در مصر
کد خبر: 4058159
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

تجلیل از اولین دختر دانشجوی کاتب قرآن در مصر

یک دختر دانشجوی دانشگاه الازهر که حافظ قرآن است، توانست برای نخستین‌بار قرآن کریم را در مدت چهار و ماه نیم کتابت کند. در مراسمی از سوی مقامات این دانشگاه از وی تجلیل شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از امر خالد، هاجر عبدالرئوف عبدالحلیم، فارغ‌التحصیل دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه الازهر که دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه است، اولین دختر مصری است که قرآن را با دست خود نوشت، آرزویی که به گفته او مدت‌ها و از  وقتی که حفظ قرآن را تمام کرد در سر داشت.

هاجر که در مرکز و شهر دارو در استان اسوان زندگی می‌کند، گفت که با تشویق پدرش در مدت 4 ماه و نیم این آرزو را به واقعیت تبدیل کرد و توانست قرآن را با قلم و به «خط عثمانی» بنویسد.

 او در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به اینکه این کار را در اواخر شب انجام می‌داد تا از فضای آرام خانه استفاده کند و حتی در ایام امتحانات هم دست از کار نکشید خاطرنشان کرد: فضیلت این کار به لطف پروردگارمان و سپس پدرم برمی‌گردد که نقش بزرگی داشت و بر این کار نظارت و نوشته من را بازنگری می‌کرد. 

وی تصریح کرد: هدف از کتابت قرآن این است که برای دختران جامعه اثرگذار و الگویی برای آنها باشد و صرفاً برای رضای خداوند متعال و کسب ثواب در  آخرت «روزی که زبان‌ها و دست‌هایشان بر آنان شهادت می‌دهد» این کار را انجام داده است.

 محمد عبدالمالک، معاون آموزش دانشگاه الازهر به دلیل حفظ و کتابت قرآن کریم، به منظور تشویق و حمایت از استعداد وی و الگوسازی برای سایر دانشجویان از وی تجلیل کرد.

هاجر گفت که نسخه مکتوب را در منزل نگه می‌دارد تا پس از اخذ تأییدیه مجمع تحقیقات اسلامی در الازهر چاپ و منتشر شود و به‌زودی در دیدار با احمد الطیب شیخ الازهر این تأییدیه را خواهد گرفت. 

این دانشجو علاوه بر مهارت در خوشنویسی، صوت نیکویی در تلاوت قرآن دارد.

انتهای پیام
captcha