مجراهای گسترش نقدینگی در کشور باید اصلاح شود
کد خبر: 4058164
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

مجراهای گسترش نقدینگی در کشور باید اصلاح شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار زنجان گفت:مجراهای گسترش نقدینگی در کشور باید اصلاح و در مسیر درست قرار گیرد.

هوشمندسازی نان

خلیل قاسملو معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان این مطلب که در ششم فروردین ماه بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور استان زنجان به عنوان استان پایلوت اجرای طرح نان انتخاب شد، تصریح کرد: علت این امر نیز توانمندی مدیران ارشد استان و استان قرمز بودن زنجان برای سکونت اتباع خارجی ذکر شده است.

وی با تاکید بر اینکه خیر این سیستم و اجرای طرح نان بیشتر نصیب مردم استان می‌شود، یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر صرفه‌جویی بسیاری از مشکلات حوزه آرد و نان از جمله قاچاق و فروش آزاد بدون اینکه پخت و پزی از سوی نانوا اتفاق افتد مرتفع می‌شود.

قاسم‌لو با بیان اینکه با اجرای این طرح یک محیط رقابتی نیز حاکم خواهد شد، ادامه داد: افزایش کیفیت نان و رضایت سایر چرخه‌ها از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

معاون استاندار زنجان کاهش قاچاق را پیامد اصلی واقعی شدن قیمت‌ها عنوان کرد و گفت: سه نوع سیستم عرضه شامل سبستم عرضه ثابت، شناور کامل و شناور مدیریت شده داریم که در کشورهای پیشرفته بیش از ۵۰ سال است که از سیستم عرضه شناور کامل استفاده می‌شود.

این‌ مسئول شناور بودن قیمت‌ها در بازارهای داخلی و تعیین آن توسط بازار و همچنین تعیین نرخ ارز در کشور از طریق بازار شناور کامل را از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از قاچاق عنوان کرد و ادامه داد: بنا به تاکید رئیس جمهور و مجلس ریشه‌های مشکلات اقتصادی باید شناسایی و اصلاح شود همچنین مجراهای گسترش نقدینگی در کشور نیز باید اصلاح و در مسیر درست قرار گیرد که این موضوع سبب می‌شود تا نرخ رشد تورم در کشور کاهش یابد.

قاسملو با اشاره به نصب دستگاه‌های کارت‌خوان هوشمند در سطح نانوایی‌های استان، خاطر نشان کرد: از ۱۶۰۰ نانوایی استان دستگاه‌های هوشمند در ۷۵۰ نانوایی نصب شده است، افزود: که با افزایش مهارت افراد آموزش دیده در این زمینه سرعت نصب دستگاه‌ها نیز رو به افزایش است.

انتهای پیام
captcha