هفت پدر و مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4058290
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
در آخرین هفته اردیبهشت

هفت پدر و مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت هفت پدر و مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران شهید خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ مکیه زاهدی جانباز گرانقدر و مادر گرامی شهیدان والامقام شیرزاد، مجتبی و هاجر دارابی به فرزندان شهیدش پیوست و آسمانی شد.

شهیدان والامقام شیرزاد، مجتبی و هاجر دارابی در جریان بمباران هوایی روستای ماربره در نوزدهم اسفندماه سال ۱۳۶۳ به فیض شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان اکبری

توران عابدینی‌فر مادر شهیدان والامقام الیاس و خداخواست اکبری از شهدای شهرستان بوانات در سن ۸۵ سالگی بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

شهید الیاس اکبری ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه عماره عراق به شهادت رسید و بسیجی شهید خداخواست اکبری نیز ۱۹ آبان ماه سال ۱۳۶۱در عملیات محرم در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مادر شهید خوید

رباب پیشان مادر شهید جاویدالاثر سیدفضل‌الله خوید که ۳۶ سال چشم انتظار بازگشت پیکر مطهر فرزندش بود در بیمارستان بهشتی یاسوج درگذشت.

شهید سید فضل‌الله خوید در عملیات کربلای ۴ در سال ۶۵ به شهادت رسید و پیکر مطهر شناسایی نشد.

پس از آن تاریخ یک مزار در گلزار شهدای شهر دهدشت برای این شهید مفقودالاثر ساختند و چند سال بعد در گلزار شهدای یاسوج نیز برای این شهید والامقام مزاری ساخته شد.

این مادر شهید در مصاحبه‌ای گفته بود: هر روز که می‌گذرد منتظر آمدن پیکر فرزند شهیدم هستم و هر وقت تفحصی در مناطق جنگی می‌شود و پیکر پاک شهیدی پیدا می‌شود خوشحال می‌شوم و منتظر می‌شوم تا به من زنگ زده شود که پیکر فرزندم پیدا شده اما هر چه منتظر می‌مانم هیچ خبری نمی‌شود...

مادر شهیدان بهارانچی

باغ زرشکی مادر گرامی شهیدان والامقام «سیدمحمد و سیدمهدی حسینی بهارانچی در سن 75 سالگی بر اثر سکته مغزی دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید سیدمحمد حسینی بهارانچی، دهم ارديبهشت 1343، در شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. به‌عنوان  بسیجی در جبهه حضور يافت و عاقبت يكم اسفند 1360، در تنگه چزابه بر اثر سوختگی به‌ شهادت رسید.

شهید سیدمهدی حسینی بهارانچی، بيست‌ويكم شهريور 1347، در شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور يافت و سرانجام يكم اسفندماه 1365، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سینه به فیض شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان صنیع‌خانی

سیده منصوره میره‌ای مادر شهیدان والامقام سیدمحمد و سیدمحمدحسن صنیع‌خانی پس از سال‌ها صبر و مجاهدت به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید سیدمحمدحسن صنیع‌خانی در سال ۱۳۶۱ در حالی که دانش‌آموز ۱۷ ساله‌ای بود در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمد. شهید سیدمحمد صنیع‌خانی هم که فرماندهی ترابری سپاه پاسداران را بر عهده داشت، در سال ۱۳۷۴ بر اثر عوارض ناشی از جراحات شیمیایی به شهادت رسید.

پدر شهیدان پرورش

رمضانعلی پرورش پدر شهیدان والامقام حسینعلی و عباسعلی پرورش، دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد. این پدر ایثارگر در طول یکسال دو فرزند خویش را تقدیم راه اسلام کرد و 36 سال در بر داغ فراق ایشان صبر کرد.

شهید حسینعلی در فروردین سال 1348 متولد شد. وی در سن 17 سالگی عازم جبهه‌ها شد و در تیرماه سال 1365 به مقام شهادت نایل آمد.

برادرش عباسعلی متولد فروردین سال 1351 بود، وی نیز در سن 15 سالگی از طریق بسیج عازم جبهه‌ها شد و در اسفند همان سال به مقام شهادت نایل شد.

پدر شهیدان طهماسبی‌پور

رستم طهماسبی پور جانباز گرانقدر ۲۵ درصد دوران دفاع مقدس و پدر گرامی شهیدان والامقام شهین، ماریا و عزت الملوک طهماسبی پور شامگاه دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، به فرزندان شهیدش پیوست و آسمانی شد.

شهیدان والامقام شهین، ماریا و عزت الملوک طهماسبی پور در جریان بمباران و حمله هوائی رژیم بعثی به شهر ایلام در پانزدهم خردادماه سال ۱۳۶۱ به فیض شهادت نائل آمدند.

جانباز 70 درصد

اصغر سلگی جانباز معزز 70 درصد قطع نخاع پس از 34 سال تحمل درد و رنج به یاران شهیدش پیوست. جانباز شهید اصغر سلگی چهاردهم بهمن سال 1348 در تهران دیده به جهان گشود و در هفتم مرداد سال 1367 در منطقه عملیاتی شلمچه از ناحیه دست، سر، سینه و نخاع مجروح و به درجه جانبازی نائل آمد و شامگاه بیست و پنجم اردیبهشت 1401 پس از تحمل 34 سال درد و رنج ناشی از عوارض جانبازی به یاران و همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز 70 درصد

جانباز ۷۰ درصد سیداحمد حسینی پس از تحمل ۳۹ سال رنج جانبازی، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

شهید سید احمد حسینی سوم آبان سال ۱۳۶۲ در منطقه تپه شهدای مریوان بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش از نواحی چشم چپ و اندام‌های دیگر مجروح و به فیض جانبازی نائل شد.

انتهای پیام
captcha