پیگیری مشکل کمبود نیرو در هلال‌احمر زنجان
کد خبر: 4058312
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

پیگیری مشکل کمبود نیرو در هلال‌احمر زنجان

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل کمبود نیرو در هلال‌احمر زنجان پیگیری می‌شود.

مصطفی طاهری

به گزارش ایکنا از زنجان، مصطفی طاهری، نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، شامگاه دیروز در جریان بازدید از بخش‌های مختلف مرکز جامع توان‌بخشی شهید چمران و مجتمع امدادی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با یادآوری بدخی از چالش‌های کتابخانه هلال‌احمر استان، اظهار کرد: برای حل این مشکلات و پویایی فعالیت کتاب‌خانه جمعیت هلال‌احمر امام خمینی(ره) چنانچه راه حلی خارج از منابعی که در اختیار این سازمان است، ارائه شود پیگیری لازم برای تحقق این راه‌حل ارائه خواهد شد،

وی با توضیح این مطلب که کتابخانه هلال‌احمر استان یکی از مراکز فرهنگی زنجان به شمار می‌رود، تصریح کرد: این‌کتابخانه در مهم‌ترین بخش شهر قرار دارد و همواره مورد استفاده کتاب‌دوستان است.

وی با اشاره به نقش موثر هلال‌احمر در مواقع بحرانی، اضافه کرد: لباس سرخ و سفید هلال‌احمری‌ها و فضا و روحیه امدادی و نوع‌دوستی آنان در مواقع بحران از افتخارات نظام جمهوری بوده و این روحیه برای همه ما مقدس است.

وی به مشکل کمبود نیروی انسانی در هلال‌احمر اشاره کرد و ادامه داد: هفته آینده جلسه‌ای با معاون رئیس جمهوری در زنجان خواهیم داشت، که می‌توانیم مشکلات را با حضور مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در این زمینه مطرح کنیم.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع برخی از مسائل در سطح ملی است که باید دیداری با رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی داشته باشیم تا همراه با مدیر عامل هلال‌احمر استان زنجان و معاونان، مسائلی از جمله اخذ مجوز برای احداث پایگاه‌های امداد و نجات را محقق کنیم.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در خصوص اردوگاه و بال‌گرد نیز جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری زنجان، مدیر کل سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه استان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، مدیر فرودگاه زنجان و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان برای تعیین تکلیف این موضوع تشکیل می‌شود.

در ادامه این دیدار نیز سیدقاسم موسوی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز با بیان فعالیت سده دوم جمعیت هلال‌احمر در سطح کشور آغاز شده است، تصریح کرد: هلال‌احمر کشورمان در سال ۱۳۰۱ در کشورمان تاسیس شد.

وی با اشاره به هفته صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، متذکر شد: شعار امسال هفته صلیب سرخ که به تازگی پشت سر گذاشتیم با عنوان یک قرن خدمت بی‌منت خدمات خود را به هموطنان ارائه خواهیم داد انتخاب شده بود که این شعار همواره سرلوحه کار ماست.

موسوی با بیان اینکه بازنشستگی همکاران در هلال‌احمر استان زنجان شیب بالایی دارد، ادامه داد: با توجه به همین موضوع احتمال تعطیلی مرکز جامع توان‌بخشی هلال‌احمر به دلیل بازنشستگی و جذب نشدن نیرو وجود دارد چرا که این بخش نیازمند نیروی فنی و متخصص است که نمی‌توان هر فردی را جذب کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تاکید کرد: برای جذب کارشناسان متخصص در بخش ارتر و پروتز، فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی نیازمند مجوز بوده و به فوریت نیازمند جذب این نیروها هستیم.

انتهای پیام
captcha