دولت در برابر احتکار و گرانی‌های بی‌منطق بایستد
کد خبر: 4058380
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

دولت در برابر احتکار و گرانی‌های بی‌منطق بایستد

امام جمعه ماهنشان با تاکید بر اینکه دولت باید با تمام قوا در برابر پدیده زشت گرانی‌های بی‌منطق و احتکار بایستد، تصریح کرد: دولت باید قاطعانه با تخلف و متخلفان به‌ویژه در دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برخورد کند.

احتکار و گرانی‌

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به اجرای سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها، به تبیین منافع این طرح پرداخت و اظهار کرد: پایان قاچاق کالاهای اساسی با اصلاح ارز ترجیحی، تامین امنیت غذایی با ساماندهی ارز ۴۲۰۰ تومانی و پایان واقعی وابستگی معیشت مردم به دلار آمریکا، پایان اختلال در افزایش پایه پولی ناشی از مابه‌التفاوت نرخ ارز، سودسازی در بازار سرمایه، پایان قیمت‌گذاری دستوری، به‌صرفه شدن تولید در داخل، توزیع عادلانه ثروت و کاهش ضریب جینی از منافع اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید با تمام قوا در برابر پدیده زشت گرانی‌های بی‌منطق و احتکار بایستد، تصریح کرد: دولت باید قاطعانه با تخلف و متخلفان به‌ویژه در دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برخورد کند و درآمد حاصل را به سمت و سوی تولید، سوق دهد.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به اینکه نگاه آینده‌نگرانه به مسئله جمعیت، لازم است و نباید با نگاه به مشکلات امروز به آینده تصمیم بگیریم زیرا با این نگاه، آینده‌مان را خراب خواهیم، خاطرنشان کرد: از اکنون باید نگران انفجار سالمندی در دهه‌های آینده باشیم که مشکلاتی از قبیل نگهداری سالمندان، کم شدن نیروی کار، کاهش تولید، مهاجرت، ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور و کاهش جمعیت جوان و نخبه کشور را در برخواهد داشت؛ لذا مردم و مسئولان از فرصت استثنایی پنجره جمعیتی، استفاده کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر گفت: این حماسه آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران باقی مانده و درس‌آموزی می‌کند.

وی ابراز کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر «الی بیت‌المقدس» و رمز عملیات نیز «یا علی ابن ابی‌طالب» بوده و این فتح، شروعی افتخارآمیز برای سلسله عملیات‌های الی بیت‌المقدس است.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا در اول خرداد 1359، گفت: آمریکا در طول این 4 دهه، ایران مقتدر ولی مظلوم را چندین مرحله و هر بار سخت‌تر از گذشته، تحریم‌های ظالمانه خود را تمدید کرده است؛ هرچند نمی‌توان تاثیر تحریم‌ها در ایجاد مشکلات برای کشور عزیزمان را انکار کرد اما پیشرفت قابل توجهی اتفاق افتاده که نتیجه نگاه الهی امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است.

انتهای پیام
captcha