بیمه فعالان قرآنی از طریق صندوق تعاون روستاییان میسر شد
کد خبر: 4058539
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

بیمه فعالان قرآنی از طریق صندوق تعاون روستاییان میسر شد

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان کرمان بیان کرد: امکان بیمه فعالان قرآنی از طریق بیمه اجتماعی صندوق تعاون روستاییان فراهم شده است و متقاضیان تا ۱۵ خرداد فرصت دارند با ارسال مدارک برای ثبت‌نام اقدام کنند.

بیمه فعالان قرآنی از طریق صندوق تعاون روستاییان

مصطفی نیک‌ورز، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان در خصوص بیمه فعالان قرآنی استان و ثبت نام آن‌ها در صندوق اعتباری هنر، گفت: تاکنون نزدیک به ۷۵۰ نفر به عنوان عضو جدید ثبت‌نام کرده‌اند که هنوز پذیرفته نشده‌اند.

وی با بیان اینکه پس از پالایش اعضای صندوق، تعدادی حذف و اعضای جدید جایگزین خواهند شد، افزود: از بین افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند کسانی که امتیاز بیشتری دارند عضو صندوق اعتباری هنر می‌شوند.

نیک‌ورز با اشاره به بیمه فعالان قرآنی استان از طریق بیمه اجتماعی صندوق تعاون روستاییان، گفت: طرح بیمه فعالان قرآنی از طریق صندوق تعاون روستاییان از سوی اتحادیه کرمان پیشنهاد و با پیگیری اتحادیه کشوری این امر محقق شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون بیش‌از ۱۰۰ نفر از مربیان و فعالان قرآنی استان کرمان که شرایط بیمه صندوق اعتباری هنر را نداشته‌اند از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال‌جاری از طریق بیمه اجتماعی صندوق تعاون روستاییان بیمه شده‌اند.

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان ادامه داد: بیمه اجتماعی صندوق تعاون روستاییان که به نسبت بیمه صندوق هنرمندان مبلغ یک سوم پرداختی در هر ماه را دارد و همچنین کمک هزینه دولت به مبلغ دو برابری پرداخت می‌شود گزینه بسیار مناسبی برای مربیان و فعالان قرآنی است که تاکنون نتوانستند از طریق صندوق اعتباری هنر بیمه شوند.

وی با بیان اینکه حق از کار افتادگی و همچنین انتقال سنوات از دیگر مزایای این بیمه است، افزود: از آن‌جا که در طول پنج سال گذشته از سوی وزارت ارشاد در زمینه معرفی جدید مربیان برای بیمه فعالان قرآنی هیچ اقدامی صورت نگرفته و در برنامه پالایش جدید هم تاکنون اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نگرفته است؛ به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای کسانی که جا مانده‌اند و یا شرایط بیمه صندوق اعتباری هنر را ندارند، بیمه اجتماعی باشد که توسط اتحادیه در حال نام نویسی متقاضیان است.

مدیرعامل مؤسسات قرآن و عترت استان تصریح کرد: در این بیمه مربیان قرآنی با هر تعداد ساعت فعالیت می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند البته شرط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال باید مد نظر قرار گیرد.

نیک‌ورز با بیان اینکه سهمیه اتحادیه برای ثبت‌نام فعالان قرآنی در بیمه اجتماعی صندوق تعاون روستاییان ۱۰۰ نفر بوده است و در صورت افزایش تقاضا، ظرفیت نیز بیشتر خواهد شد، گفت: متقاضیان تا ۱۵ خرداد فرصت دارند مدارک خود را در قالب یک فایل فشرده به شماره ۰۹۱۳۵۹۹۵۳۹۹ در پیام‌رسان واتساپ و یا آیدی Hasibi5399@ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۴:۳۳
0
0
سلام وقت بخیر. این بیمه صندوق تعاون روستایی، بیمه درمان هم داره؟مثل تحت پوشش قرار دادن هزینه های بستری و دارو و درمان
و...
captcha