سند تحول فرهنگی جنوب کرمان تدوین می‌شود
کد خبر: 4058648
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲

سند تحول فرهنگی جنوب کرمان تدوین می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان خبر داد و گفت: این سند براساس نیازهای فرهنگی هر شهرستان که از سوی شورای فرهنگ عمومی آن‌ها اعلام می‌شود، تنظیم خواهد شد.

بهرام مسلمی‌مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی‌مهنی، امروز، ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه جشنواره نقاشی و خوشنویسی جنوب کرمان که در شهرستان منوجان برگزار شد، بیان کرد: جشنواره نقاشی و خوشنویسی بخشی از جشنواره‌های قرآن و عترت جنوب کرمان است که به میزبانی منوجان برگزار شد.

وی گفت: نگاه دولت مردمی برای توسعه فرهنگی مناطق، نگاهی عدالت محور است و به همین منظور نگاه جزیره‌ای و تمرکز زدایی از مراکز استان‌ها حذف شده و این عدالت فرهنگی را در همه کشور مخصوصا در مناطق کم برخوردار دنبال می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: در راستای سیاست‌های عدالت محور دولت مردمی، سومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان در قالب جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع در هر هفت شهرستان جنوبی کرمان در حال اجرا است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان بیان کرد: جنوب کرمان استعدادهای فراوانی در حوزه‌های مختلف از شهرستان‌های منوجان قلعه‌گنج، رمشک، عنبرآباد، رودبار، جیرفت، ساردوئیه تا جبالبارز دارد اما آن طور که باید از این ظرفیت‌ها که دغدغه اصلی هنرمندان و نخبگان می‌باشد، استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از خلا‌های موجود عدم شناسنامه هنری هنرمندان منطقه است که باید نسبت به ثبت اطلاعات هنری خود اقدام کنند، افزود: خلا دیگر این است که هنرمندان، بخش رسانه را قبول ندارند که این نگاه جزیره‌ای است. یکی دیگر از خلا‌های موجود، نگاه مدیران نسبت به هنرمندان است، آن‌ها باید بدانند هنرمند به عنوان سرباز اصلی نظام و تاثیرگذارترین ابزار، ابراز هنر است.

مسلمی‌مهنی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از حالت تصدی‌گری خارج شده و هر دستگاهی که برای فرهنگ منطقه فعالیت می‌کند در کنار آن هستیم. ما به‌عنوان ناظر هستیم و با همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها برای توسعه فرهنگی منطقه تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از کارهای فرهنگی باید توسط شهرداری‌ها انجام شود، گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها بخشی مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و بخشی نیز به دستگاه‌های فرهنگی بر می‌گردد که اجرای این مصوبات همگرایی و هم افزایی نهادها را می‌طلبد.

مسلمی‌مهنی در تشریح فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، با بیان اینکه اولین اقدام تشکیل جبهه فرهنگی و هنری انقلاب است، گفت: جبهه فرهنگی تعریفی دارد و مختص حزب و گروه نیست و هر کس که دوستدار انقلاب و نظام است می‌تواند در تشکیل این جبهه با ما همکاری کند.

مسلمی مهنی با اشاره به تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان، گفت: این سند براساس نیازهای فرهنگی هر شهرستان که از سوی شورای فرهنگ عمومی آن‌ها اعلام می‌شود، تنظیم می‌شود.

وی بیان کرد: این اداره کل از طریق فراخوان از نخبگان برای تنظیم این سند دعوت می‌کند و هر کس نیازهای فرهنگی منطقه خود را شناسایی کرده و در تنظیم این سند با ما همکاری کند، نامش در سند ثبت می‌شود.

مسلمی‌مهنی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره کل، راه‌اندازی دبیرخانه هنری براساس ظرفیت‌های موجود در هر هفت شهرستان است که در این راستا در برگزاری جشنواره‌های مختلف از ظرفیت انجمن‌ها استفاده شده است.

انتهای پیام
captcha