بخشی از جوان‌گرایی، مطالبه به حق جوانان در دستگاه حاکمیتی است
کد خبر: 4058847
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

بخشی از جوان‌گرایی، مطالبه به حق جوانان در دستگاه حاکمیتی است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جلب مشارکت جوانان در اجرا یکی از اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان است و بخشی از جوان‌گرایی مطالبه به حق جوانان در دستگاه حاکمیتی است.

وحید یامین‌پور

به گزارش ایکنا از زنجان، وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، ۱ خرداد در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در زنجان، اظهار کرد: شعاری که دولت دارد، مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب است و محور بیانیه ‌گام دوم نیز جوانان است. همچنین نگاهی که در حال حاضر به جوانان می‌شود با سال‌های گذشته متفاوت است و جوان‌گرایی و جوان‌محور بودن تنها انتخاب راهبردی نظام برای آینده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با ضروریت تغییر نسلی در حاکمیت مواجه هستیم، افزود: انقلاب، رویدادی کاملا جوانانه بود؛ در دولت دهه ۶۰ از وزیر ۲۳ ساله حضور داشتند تا نمایندگان ۲۰ الی ۳۰ ساله و این اتفاق در دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ مبتنی بر پایه دهه ۶۰ ادامه یافت و دیگر جوانان برای کشیدن بار انقلاب و کشور کارآزموده نشدند.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر رهبر انقلاب هم بر حضور جوانان در عرصه‌های مختلف به عنوان یک ضرورت تاکید کرده‌اند و در همین راستا نگاه رئیس‌جمهور نگاهی جدی به حوزه جوانان است.

وی با اشاره به ادغام ‌حوزه جوانان با ورزش و با بیان اینکه رئیس‌جمهور نیز این ادغام را اتفاق غلطی می‌دانند و کسی از آن دفاع نمی‌کند، تصریح کرد: در سال گذشته طرح جدیدی برای تشکیل وزارت امور اجتماعی خانواده و جوانان به مجلس اعلام شد که طرفدارانی نیز دارد. همچنین نگاه دولت نیز به سمت ایجاد سازمان ملی جوانان است و در شورای عالی جوانان که در ۲۳ اسفند با ریاست رییس جمهور تشکیل شد، رییس جمهور به صراحت بیان کردند که خواستار ارتقای نهاد متولی امور جوانان هستیم.

یامین‌پور با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست‌جمهوری برای پیگیری امور فرابخشی جوانان تشکیل خواهد شد و رئیس‌جمهو مشاور مستقلی در امور جوانان خواهند داشت و ستادهای ساماندهی امور جوانان ذیل شورای عالی جوانان تشکیل خواهد شد، ادامه داد: رییس‌جمهور تاکید دارد که ستادهای ساماندهی از طریق یک معاونت در یک وزارت‌خانه پیگیری نشده و باید از یک جایگاه بالاتری پیگیری شود.

وی ادامه داد: دستورالعملی نیز در سازمان استخدامی ابلاغ شده که وزرا، استانداران و روسای سازمان‌های مستقل دولتی می‌توانند بین ۱ تا ۵ نفر دستیار جوان داشته‌ باشند که دستورالعمل آن در حال طراحی است و مجموعه مشاوران جوانی که طبق دستورالعمل از طرف وزرا و استاندار حکم می‌کنند، شبکه شده و در شورای عالی جوانان به عنوان یک ستاد همکاری خود را آغاز خواهند کرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با همکاری شورای مشاوران جوان ماموریت‌هایی در استان‌ها دارد و مهم‌ترین ماموریت آن هم‌افزایی دستگاه‌هایی است که متولی امور جوانان هستند، عنوان کرد: ستاد ساماندهی نیاز به طراحی دستور مبتکرانه همراه با نواوری دارد. رهبر معظم انقلاب به گفت و شنود بین مسئولان و جوانان تاکید کرده‌اند که این یک مسئله راهبردی است که هم جوانان باید بدانند چه اتفاقاتی در سطح حاکمیت می‌افتد و هم مسئولان نباید خود را جدا از آرا و نظرات جوانان بدانند.

وی با بیان اینکه جوانان علاوه بر اینکه می‌توانند در حل مسائل طراحی‌هایی داشته‌ باشند، بازوی اجرایی خوبی برای اجرای سیاست‌ها نیز هستند، گفت: در چند ماه گذشته بخشی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت و نظام را از طریق مجموعه‌های مردمی و حلقه‌های میانی دنبال می‌کنیم. همچنین جلب مشارکت جوانان در اجرا یکی از اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان است و بخشی از جوان‌گرایی مطالبه به حق جوانان در دستگاه حاکمیتی است که توسط جوانان عضو در ستاد ساماندهی امور جوانان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha