مهم‌ترین مسئله امروز بحث اشتغال جوانان است
کد خبر: 4058869
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

مهم‌ترین مسئله امروز بحث اشتغال جوانان است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: مهم‌ترین مسئله بحث اشتغال جوانان است اما این موضوع تنها مسئله نیست و مشکلات دیگری در این حوزه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، ظهر امروز در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان، ضمن اشاره به مسئله اشتغال جوانان و دغدغه این سازمان، عنوان کرد: طی سال‌های گذشته مهم‌ترین مسئله بحث اشتغال جوانان است اما این موضوع تنها مسئله نیست و مشکلات دیگری در این حوزه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث استعداد نسل جوان جامعه، اظهار کرد: سازمان ورزش و جوانان باید ابتدا افراد بااستعداد و توانمند را شناسایی کند و برای شکوفا شدن استعداد این افراد گام بردارد.

امام جمعه زنجان افزود: متاسفانه فرهنگی که امروز بر جامعه غالب شده، این است که جوانان بعد از کسب مدرک دانشگاهی، انتظار دارند بلافاصله وارد بازار کار شوند؛ در حالی‌ که باید این موضوع بررسی شود که کسب مدارج بالای دانشگاهی، توانایی و شایستگی با خود به همراه داشته است یا خیر.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری چهار سال خدمت فرصتی بسیار خوب برای کسانی است که به اراده و عزم کار کردن و خدمت به ملت را داشته باشند و در مورد وزارت ورزش و جوانان نیز برنامه‌ریزی بلندمدت می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان باید از افراد باتجربه در ترقی نسل جوان استفاده کند، بیان کرد: باید از تجربیات و علم اساتید دانشگاه، صاحبان صنعت و صنایع و سرمایه‌گذاران در مسیر رشد نسل جوان برای شکوفایی استعداد این افراد استفاده کرد.
معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه، گفت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم هر دو ماه یک‌بار جلسات ستاد سازمان‌دهی جوانان با حضور ۳۰ دستگاه عضو در مراکز استان‌ها به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار برگزار شود.

وحید یامین‌پور خاطرنشان کرد: جلسه امروز نخستین دیدار از این سری جلسات بود که امیدواریم با پیگیری مسئولان، مشکلات و مباحث مربوط به جوانان پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha