اقدامات فرهنگی در حوزه افزایش جمعیت جهاد به تمام معنا است
کد خبر: 4059043
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

اقدامات فرهنگی در حوزه افزایش جمعیت جهاد به تمام معنا است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مقوله جمعیت و جوانی جمعیت بسیار استراتژیک و راهبردی است که به سادگی قابل جبران نیست د بنابراین دشمن سرمایه‌گذاری زیادی کرده و اقدامات فرهنگی که در این راستا انجام می‌شود یک جهاد به تمام معنا است.

افزایش جمعیت

وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، شامگاه روز گذشته در نشست با فعالان فرهنگی و گروه‌های جهادی استان زنجان که در حسینیه معارف زنجان برگزار شد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نگاه کلان که به نام بصیرت و حکمت یاد می‌شود را دارند و می‌بیننید و تحلیل می‌کنند، اظهار کرد: نیروی انسانی دولت، بخشی از حلقه‌های میانی و نیروهای فرهنگی هستند که باید خود آنان اصلاح شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مجموعه‌ای از ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی و اقتصادی است که براساس یکسری اسناد بالا دستی و قوانین مانند قانون جوانی جمعیتی باید بسترسازی کنیم، افزود: قالب جمهوری اسلامی باید اقتضاء رسیدن به اهداف را داشته باشد که برای رسیدن به آن هدف بهینه باشد.

این مسئول با بیان اینکه کسی خود را متولی تشکیل شبکه‌‌ای از نیروهای توانمند انقلابی ندانسته است، تصریح کرد: اکنون بخش زیادی از توان نیروی انسانی دولت آن‌هایی هستند که در ۸ سال دولت نهم و دهم آزموده شده یا مسئولیتی را بر عهده داشتند، است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنم طی سه سال آتی روال ترمیمی در بدنه دولت آغاز خواهد شد ولی اکنون نیز دولت بیش از تصور جوان‌گرایی کرده است، گفت: رییس جمهور دستور داده تا نسل جدیدی که توانایی دارند در منصب‌ها قرار بگیرند، شناسایی شوند البته در ۶ وزارتخانه، ۵۴ درصد انتصابات مقامات سیاسی متولدین ۵۷ به بعد هستند که در ۶ ماه اول دولت این اتفاق افتاده است.

یامین‌پور اظهار کرد: بخشی از نظارت اجتماعی که رهبر معظم انقلاب اخیرا خطاب به دولت در مورد حلقه‌های میانی و نیروهای انقلابی گفتند یکی در عملیات اجرایی و اقدامات‌تان و در امر نظارت برای فسادستیزی از آنان استفاده کنید.

وی با بیان اینکه ساختارهای موثر در ساختن فرهنگ در جمهوری اسلامی، حوزه‌های علمیه، سپاه و ساختارهای مرسوم دولتی است، افزود: با پای کارآمدن نهادهای انقلابی در حوزه فرهنگ مانند سپاه و حوزه‌های علمیه عملا قدرت اصلی ساختاری فرهنگ در بیرون دولت قرار گرفت.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در سه ماه اخیر در حوزه شبکه‌سازی در معاونت امور جوانان کار وسیعی به خصوص با گروه‌های مبلغ و طلبه آغاز شده است، ادامه داد: تقریباً سالانه ۷ هزار کارگاه در سراسر کشور برای جوانانی که در آستانه ازدواج هستند توسط وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

یامین‌پور با بیان اینکه در حوزه‌های تربیت مربی خانواده، پیشگیری از طلاق، فرزندآوری شبکه‌ها در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: این وزارت ورزش و جوانان ۵۰۰ مرکز مشاوره پیش از ازدواج در سراسر کشور دارد که در حال بهسازی روندها هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت حقوقی موضوع فرزندآوری، خاطرنشان کرد: مقوله جمعیت و جوانی جمعیت بسیار استراتژیک و راهبردی بوده و اتفاقی است که به سادگی نمی‌توان آن را جبران کرد بنابراین دشمن سرمایه‌گذاری زیادی کرده و اقدامات فرهنگی که در این راستا انجام می‌شود یک جهاد به تمام معنا است.

انتهای پیام
captcha