برگزاری اختتامیه سومین دوره هفته قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4059199
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

برگزاری اختتامیه سومین دوره هفته قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آربایجان‌غربی گفت: مراسم اختتامیه سومین دوره هفته قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی سوم خرداد ماه ساعت ۱۶:۳۰ در خیابان درستکار، سالن آمفی تئاتر تالار مرکزی ارومیه برگزار خواهد شد.

سومین دوره هفته قرآن و عترت در آذربایجان‌غربیعلیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مراسم اختتامیه سومین دوره هفته قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی سوم خرداد ماه ساعت ۱۶:۳۰ در خیابان درستکار سالن آمفی تئاتر تالار مرکزی ارومیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مراسم اختتامیه از بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان برگزیده در بخش‌های فرهنگی، هنری، سینمایی و قرآنی تجلیل می‌شود.

نوروزی بیان کرد: این برنامه به صورت برون‌سپاری برگزار و موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری، اهالی قرآن، هنرمندان، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت حوزه علمیه خواهران، فرهنگ‌سرای قرآن عترت و تبلیغات اسلامی در آن مشارکت کردند و برگزار کننده اصلی گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی و دفتر تبلیغات ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: این طرح در ۶۵ برنامه و ۱۸ محور در سطح استان برگزار شده است و به دلیل شدت یافتن اومیکرون در اسفند ماه، اختتامیه آن در سوم خرداد برگزار خواهد شد.

نوروزی گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و رسانه با موضوع قرآن و عترت، مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم، سرود و نغمات قرآنی، نشست کارگاه‌های دینی، تربیتی، آموزشی و هنری با محوریت قرآن و عترت از عناوین هفته برنامه‌های هفته قرآن و عترت محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آربایجان‌غربی تصریح کرد: برگزاری محافل محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع قرآن عترت، برگزاری آیین تجلیل از خادمان، حافظان، قاریان، اساتید و هنرمندان قرآنی در استان، یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده آن‌ها از سایر برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و زنگ انشا با محوریت خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی، عفاف و حجاب، مکتب شهید سلیمانی، ایثار و مقاومت، نماز و نیایش، برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه از دیگر عناوین هفته قرآن و عترت محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha