کاظم‌زاده اسوه‌ یک بانوی رزمنده و هنرمند بود
کد خبر: 4059642
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
سالاری:

کاظم‌زاده اسوه‌ یک بانوی رزمنده و هنرمند بود

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی درگذشت مریم کاظم‌زاده نخستین عکاس زن در دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی  معاونت امور هنری، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی درگذشت مریم کاظم‌زاده نخستین عکاس زن در دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.

در متن پیام محمود سالاری چنین آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت زنده‌یادمریم کاظم زاده، عکاس ولایتمدار، پیشکسوت، روایتگر توانمند و صاحب سبکِ ایام دفاع مقدس که با هنر خود متواضعانه همگام با رزمندگان اسلام، لحظه لحظه دفاع مردم ایران در مقابل هجوم دشمن را به جهان مخابره کرد تا حقانیت مردم مظلوم ایران هیچگاه از یاد تاریخ نرود، موجب تأثر و تإلم شد.

مریم کاظم زاده با اذن بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در سال ۵۹ به عنوان اولین بانوی عکاس راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و با روحیه انقلابی و اخلاق اسلامی به عنوان اسوه‌ای از یک بانوی رزمنده و هنرمند با تلاش فراوان و خستگی ناپذیر عکس‌های زیادی از آن دوران به یادگار گذاشته است.

اینجانب ضمن تسلیت به خانواده گرامی ایشان، از خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و سلامتی مسئلت دارم.

انتهای پیام
captcha