اجرای طرح ملی یاس در زنجان
کد خبر: 4059655
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
همزمان با سراسر کشور محقق خواهد شد

اجرای طرح ملی یاس در زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: طرح یاس (یاران آسیب ستیز) بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان زنجان برگزار می‌شود.

اجرای طرح ملی یاس

سیدقاسم موسوی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ظهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اجرای طرح یاس، اظهار کرد: این طرح با هدف پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در سطح ملی و استان زنجان برگزاری می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و پیشگیری از این آسیب‌ها یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر محسوب می‌شود، یادآور شد: این طرح در خانه‌های هلال مناطق حاشیه‌نشین با هدف استفاده از توان دختران ۳۰ تا ۴۰ سال که در خانواده‌ها و جامعه اثر گذاری بیشتری دارند، آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال‌احمر استان با کمیته امداد امام خمینی(ره) ارایه شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می‌توانند در محله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله‌شان را از بحران نجات دهند، گفت: در طرح یاس با ارائه آموزش‌های اجتماع محور، فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا می‌کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری در بعد محلی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح فارغ از مزیت‌های مرتبط در مواقع بحران در روند عمومی توانمندسازی اجتماعی، ارتباطی، آموزشی و فرهنگی دختران موجود موثر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha