نسخه دوم بازی «نبرد هور» سوم خرداد ۱۴۰۲ رونمایی می‌شود + فیلم
کد خبر: 4059746
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

نسخه دوم بازی «نبرد هور» سوم خرداد ۱۴۰۲ رونمایی می‌شود + فیلم

بازی «نبرد هور» ادای احترامی بود به شهدای غواص دوران دفاع مقدس علی‌الخصوص ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای ۴ که در زمان انتشار تقدیم آن‌ها شد. حالا بعد از حدود ۶ سال از عرضه این بازی، خبر از ساخت نسخه دوم این بازی با گیم پلی و گرافیک جذاب‌تر از نسخه اول و انتشار آن در سوم خرداد سال ۱۴۰۲ می‌رسد.

بازی «نبرد هور»

به گزارش ایکنا، اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ که پیکر ۱۷۵ شهید غواص بعد از ۲۹ سال با استقبال باشکوه مردم به آغوش وطن بازگشت، ایده ساخت بازی‌ای شکل گرفت با محوریت عملیاتی از دوران دفاع مقدس که غواص‌ها در آن نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند. تیمی ۵ نفره دلشان را پای ساخت این بازی‌ گذاشتند که «نبرد هور» نام گرفت و یک سال بعد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر توسط موسسه مهاد رسانه پژوه شیراز منتشر شد.

«نبرد هور» ادای احترامی بود به شهدای غواص دوران دفاع مقدس بویژه ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای ۴ که در زمان انتشار تقدیم آن‌ها شد. حالا بعد از حدود ۶ سال از عرضه این بازی، حمید افسری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان و موسسه فرهنگی هنری مهاد رسانه پژوه شیراز در گفتگو با ایکنا از ساخت نسخه دوم این بازی با گیم پلی و گرافیک جذاب‌تر از نسخه اول در سال ۱۴۰۱ و انتشار آن در سوم خرداد سال ۱۴۰۲ خبر می‌دهد.

به انگیزه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر و ۶ سالگی «نبرد هور» نگاهی اجمالی به این بازی کرده‌ایم و نسخه اول آن را مورد بررسی قرار دادیم.

بازی نبرد هور با محوریت عملیاتی از دوران دفاع مقدس که در آن‌ها غواص‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند، طراحی شده است. این بازی که در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، لوح تقدیر را در بخش «بهترین دستاورد طراحی بازی» به دست آورد، یک بازی دوبعدی متشکل از دو گیم پلی متفاوت (مخفی‌کاری و اکشن) است که در محیط هور، نیزار و آبراهه‌های مناطق هورالعظیم و جزیره مجنون در جنوب غربی کشور، طراحی شده و کاربر در نقش یک رزمنده غواص و رزمنده سوار بر قایق در هر مرحله دو مأموریت شناسایی و تخریب مواضع شناسایی‌شده را بر عهده دارد.

بازی «نبرد هور»

ایده ساخت بازی نبرد هور به سال ۹۴ برمی‌گردد. همان روز‌هایی که ایران به استقبال از پیکر‌های ۱۷۵ غواص عملیات کربلای ۴ رفت. هدف تولیدکنندگان این بازی هم این بود که ایثار و جانفشانی‌های شهدای غواص در مناطق مختلف عملیاتی دوران دفاع مقدس برای نسل کودک و نوجوان معرفی شود که البته استقبال مخاطبان از بازی در همان سال اول انتشار آن، که بالای ۳۰۰ هزار نصب را به دست آورد، نشان داد تولیدکنندگان به هدفشان رسیدند.

داستان بازی

نبرد هور یک بازی موبایلی است که کاربران در جریان بازی ضمن شناسایی و عبور از موانع و مواضع دشمن و تخریب این مواضع، آشنایی با ادوات جنگی، مهارت، فن‌ها و نحوه مبارزه، اطلاعات و آموزش‌های ویژه‌ای در خصوص غواصی، لوازم غواصی، روش‌های شناسایی، عملیات بزرگی که غواص‌ها نقش مهمی در آن‌ها داشته‌اند، شهدای غواص، مهارت‌ها، توانمندی‌ها و مشکلات رزمندگان غواص را به دست می‌آورند.

با توجه به اینکه عملیات کربلای ۴ به‌منظور تهدید بصره توسط غواصان به‌عنوان نیرو‌های خط‌شکن در جنوب غربی کشور در چهار منطقه شلمچه، ابوالخصیب، مقابل ام‌الرصاص و جزیره مینو انجام شد، بازی نبرد هور نیز فضای این مناطق عملیاتی را برای کاربر بازسازی کرده است.

بازی «نبرد هور»

بازی با معرفی یک غواص و عملیاتی که او می‌تواند در آن شرکت کند، آغاز می‌شود. شخصیتی که در بازی عملیات را انجام می‌دهد، یک شخصیت خیالی است. این شخصیت در نقش یک غواص به منطقه عملیاتی اعزام‌شده و کار‌های مختلفی را در تاریکی شب انجام می‌دهد. خنثی کردن مین، خراب کردن سیم‌خاردار، قرار دادن مهمات و جعبه‌های اسلحه در محیط برای استفاده نیرو‌های عملیاتی، شناسایی مواضع دشمن و همچنین کار گذاشتن بمب‌هایی به‌منظور منفجر کردن بخشی از مقر دشمن، از جمله کار‌هایی هستند که کاربر در نقش این غواص به‌عنوان شخصیت اصلی بازی آن‌ها را انجام می‌دهد. در هنگام عملیات، کاربر با سربند‌هایی مواجه می‌شود که مزین به تصویر و زندگی‌نامه مختصری از برخی شهدای غواص است که این معرفی‌ها بسیار موردعلاقه مخاطب نوجوان بازی قرار گرفت.

نبرد هور یک بازی موبایلی کاملاً رایگان است و در آن خبری از خرید‌های درون برنامه‌ای یا تبلیغات هم نیست. عرضه بازی در سال ۹۴ برای گوشی‌های اندروید که به‌طور محدود در بازار وجود داشت، برای مخاطبان بسیار هیجان‌انگیز و جالب بود. مهم‌ترین نکته در جذب کاربر در این بازی محتوای گرافیکی و تصویرسازی در کنار استفاده از جلوه‌های صوتی جذاب است که به بالا بردن هیجان بازی کمک می‌کند.

ساخت نبرد هور ۲ در سال ۱۴۰۱

اینکه چرا این بازی علی‌رغم استقبال خوبی که از آن در همان سال نخست انتشارش شد، در ادامه برای جذب بیشتر کاربر به‌روزرسانی نشد، سؤالی است که حمید افسری، مدیرعامل شرکت سازنده در پاسخ به آن می‌گوید: متأسفانه به دلیل دور شدن از حوزه ساخت بازی‌های دفاع مقدس و تمرکز بر روی پلتفرم قصه‌های قرآنی ارتباطمان با دو محصول «نبرد هور» و «فرماندهان» که در حوزه دفاع مقدس ساخته‌ایم، کم شده است؛ اما از آنجایی‌که مسائل فنی مربوط به پلتفرم قصه‌های قرآنی در سال ۱۴۰۰ به پایان رسید، قطعاً انتشار نسخه به‌روز شده و پر از ایده‌های جذاب بازی نبرد هور ۲ جزء اولویت‌های کاری امسال ماست تا در سال ۱۴۰۲ و همزمان با سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر بتوانیم نسخه دوم این بازی را عرضه کنیم. ضمن اینکه ساخت یک بازی با موضوع سردار حاج قاسم سلیمانی جزء برنامه‌های امسال ماست که حتماً ساخت آن را به‌زودی آغاز می‌کنیم تا همزمان با سالروز شهادت او رونمایی شود.

در ادامه فیلمی از گیم پلی این بازی را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha