برگزاری نماز جماعت از وصایای امام جعفر صادق (ع) است
کد خبر: 4059983
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶

برگزاری نماز جماعت از وصایای امام جعفر صادق (ع) است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: کسانی که در نماز جماعت شرکت می‌کنند در واقع به وصیت امام جعفر صادق (ع) عمل می‌کنند.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ظهر امروز ۶ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به علم بالای امام باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) و تاثیر این دو امام بر مکتب تشیع، اظهار کرد: مکتبی که به وسیله امام باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) بنیان نهاده و سبب شد که امروز مکتب و فقه تشیع غن‌ترین مکتب در اسلام باشد.

خاتمی افزود: امام صادق (ع) حجت الهی و مدل و الگو عینی و علنی مکتب اسلام است. همچنین علامه طباطبایی می‌گوید: روایاتی که به دست امام باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) جمع‌آوری شده به تنهایی هم تراز با تمام روایات دیگر امامان و معصومین است.

وی با بیان اینکه انصاف باید در تمامی ارگان ها و همه آحاد جامعه رعایت شود تصریح کرد: یکی از محکم‌ترین و مهم‌ترین مسائلی که خداوند بر بندگان واجب کرده، رعایت انصاف است و امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید: هرکس میخواهد به خداوند نزدیک شود، باید انصاف را رعایت کن.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری ۷ خرداد و آغاز هفته مجلس شورای اسلامی و اهمیت قوای سه گانه، اظهار کرد: یکی از اصولی که در این قوا باید به طور جد رعایت شود همین اصل انصاف است.

خاتمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شاخص‌های انقلابی در ارگان‌ها و آحاد جامعه، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری از شاخص‌های انقلابی ماندن، ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی، مسئولیت‌پذیری، مردمی بودن و دوری از فساد است که باید در مسئولان و همه قوای جمهوری اسلامی رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ضمن اظهار تأسف از حادثه ساختمان متروپل آبادان افزود: باید نظارت دقیق در طراحی و ساخت ساختمان‌ها و قوانین سخت‌گیرانه اعمال شود تا از بروز این اتفاقات جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha