اقتصاد روستاها احیا شود
کد خبر: 4060082
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

اقتصاد روستاها احیا شود

استاندار مازندران با بیان اینکه به دنبال احیای اقتصاد روستا هستیم و روستاهای ما مجددا باید فعال و به مرکز تولیدات مولد تبدیل شود، اظهار کرد: مینه بازگشت جوانانی که شغل کاذب در شهر دارند را باید به روستاها فراهم کنیم.

سفر استاندار مازندران به گلوگاهبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، ششم خردادماه به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات شهرستان گلوگاه با همراهی معاونان استانداری و مدیران کل به این منطقه سفر کرد.

وی  ظهر دیروز  در دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم گلوگاه در سالن جلسات شرکت دخانیات تیرتاش، بیان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته از ظرفیت استعدادهای ناب و نیروی انسانی شهرستان گلوگاه استفاده نشد و دیده نشدن نخبگان علمی برای توسعه این خِطه به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ایده‌پردازی و استفاده بهینه از نیروی انسانی رمز توسعه گلوگاه و دیگر شهرستان‌های این استان است، خواستار شد: نخبگان علمی برای توسعه روزافزون این دیار برنامه دهند.

حسینی‌پور بیان کرد: بی‌توجهی به دیدگاه‌های کارشناسی نخبگان علمی در امور اجرایی و فنی جفا به منطقه است و از مسئولان محلی می‌خواهم که با جدیت دیدگاه‌های کارشناسی اقشار مختلف مردم به‌ویژه نخبگان را مورد توجه قرار دهند. گلوگاه مشخصات بسیار خوبی برای شکوفایی استعدادهای نهفته دارد و حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان نشان‌دهنده آن است که توسعه شرق استان به‌طور حتم در اولویت است.

وی گفت: محرومیت و مشکلات اقتصادی زیبنده گلوگاه نیست و این شهرستان نیازمند تحولات اساسی است و به‌طور حتم مسئولان ارشد استان هم برای تحقق این امر حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد. به مردم این دیار قول می‌دهم که تمام تلاش خود را برای جبران عقب‌ماندگی‌های گلوگاه به کار خواهیم گرفت و اکنون تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در نقاط مختلف این شهرستان حضور دارند و برای بررسی ظرفیت‌ها و گره‌گشایی دغدغه‌های این دیار در تلاش هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای توسعه گلوگاه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: سند توسعه این شهرستان با بهره‌گیری از دیدگاه‌های نخبگان علمی تدوین و به‌زودی تأمین می‌شود.

حسینی‌پور بیان کرد: از ظرفیت اقتصاد دریا، گردشگری و همچنین کشاورزی در گلوگاه برای ایجاد اشتغال پایدار به معنای واقعی استفاده نشده است؛ شکوفایی این ظرفیت‌ها عزم همگانی را می‌طلبد و مسئولان ارشد استان برای تحقق آن تلاش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان ورودی و خروجی گلوگاه زیبنده این شهر نیست، گفت: توسعه زیرساخت‌ها و المان‌های شهری این شهرستان باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه توسعه اقتصادی با پیوست فرهنگی بومی هر منطقه در اولویت باشد، ادامه داد: تمام تلاش‌های مسئولان باید خروجی داشته باشد و منفعت آن را باید مردم ببینند. مسئولان دولت سیزدهم در مازندران مدیران پشت‌ میز نشین نیستند و در دل جامعه و در کنار مردم هستند. با همراهی و هماهنگی بین مردم و مسئولان به‌طور حتم زمینه توسعه اقتصادی شهرستان‌های استان هموارتر خواهد شد.

همچنین حسینی‌پور در جمع مردم روستای مصیب محله گلوگاه با بیان اینکه این منطقه محرومیت بیشتری نسبت به سایر روستاها دارد، گفت: علی‌رغم اینکه مردم این روستا، ۵ شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند که نشان از وفاداری آنان به آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است، لیکن همچنان محرومند و باید از توجه و عنایت بیشتری برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال احیای اقتصاد روستا هستیم و روستاهای ما مجددا باید فعال و به مرکز تولیدات مولد تبدیل شود، اظهار کرد: حوزه دامداری و کشاورزی باید دوباره در روستاها به‌عنوان موضوعات اساسی اشتغال شناخته شود.

استاندار مازندران با اشاره به محرومیت‌های شدید روستای مصیب محله، گفت: هیچ زمینی در این روستا نباید بایر باشد، جوانان با تشکیل شرکت‌های تعاونی این روستا را باید آباد کنند. زمینه بازگشت جوانانی که شغل کاذب در شهر دارند را باید به روستاها به‌ویژه مصیب محله گلوگاه فراهم کنیم.

بازدید از چند طرح زیرساختی و عمرانی نیمه تمام، برپایی میز خدمت در ادارات، اعزام نماینده به تمامی روستاها به‌منظور گفت‌وگو با روستائیان و احصای مسائل و مشکلات آنها، برگزاری نشست شورای اداری شهرستان با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از برنامه‌های سفر استاندار مازندران به گلوگاه بود.

یادآور می‌شود، گَلوگاه یکی از شهرستان‌های شرق استان مازندران است که براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، این شهرستان ۲۱ هزار و ۳۵۲ نفر جمعیت دارد.

محمد خواجوی

انتهای پیام
captcha