امام خمینی (ره) به ملت ایران عزت و کرامت بخشید
کد خبر: 4060177
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

امام خمینی (ره) به ملت ایران عزت و کرامت بخشید

فرماندار ابهر با یادآوری اینکه حضرت امام خمینی (ره) به مردم ایران عزت و کرامت بخشید، اضافه کرد: بعد از عصر معصومان (ع) مرجعی به عظمت امام راحل نيامده است که همین عظمت سبب شده امروز در سطح دنیا نام و یادشان امام بدرخشد.

امام خمینی (ره)

به گزارش ایکنا از زنجان، احمد ذوالقدر، فرماندار ابهر، ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال بنيان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و قیام ۱۵ خرداد شهرستان ابهر، اظهار کرد: قیام ‌۱۵ خرداد یکی از روزهای حساس در تاریخ و نقطه عطف انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه با توجه به نقش این قیام عظیم در تاریخ انقلاب نباید از کنار آن به راحتی گذشت، ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد که در پی دستگیری امام خمینی (ره) در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی رخ داد و به دنبال آن، کشتار رژیم شاهنشاهی در خیابان‌های تهران و سراسر کشور به وقوع پیوست در حقیقت بسترساز و منشا انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی بود و نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم شاهنشاهی را رقم زد.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام در زمینه گرامیداشت ایام و مناسبت‌های مختلف سال، ادامه داد: تعظيم شعائر از جمله گراميداشت ياد و خاطره بنيان‌گذار جمهوری اسلامی يكی از وظايف اصلی ما است كه باعث زنده ماندن دين و پايداری و استمرار انقلاب شكوهمند اسلامی می‌شود.

ذوالقدر با یادآوری اینکه حضرت امام خمینی (ره) به مردم ایران عزت و کرامت بخشید، اضافه کرد: بعد از عصر معصومان (ع) مرجعی به عظمت امام راحل نيامده است که همین عظمت سبب شده امروز در سطح دنیا نام و یادشان امام بدرخشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه رحلت امام خمینی (ره)، مردم را داغ‌دار و نگران نسبت به آينده مملكت كرد اما انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشين معرفی ایشان به عنوان سكاندار انقلاب این دغدغه‌ها را مرتفع کرد، افزود: امروز به بركت وجود ولايت فقيه توطئه‌های دشمنان يكی پس از ديگری برملا و خنثی می‌شود.

وي با اشاره به اینکه آيين گراميداشت سالروز ارتحال ملكوتی امام راحل باید با شكوه هر چه تمام‌تر در شهرستان برگزار شود، تاکید کرد: با توجه به جایگاه والای معمار کبیر انقلاب در کشور ما و تاثیرگذاری این شخصیت عظیم در سطح جهان همكاری و مشاركت همه دستگاه‌های اجرايی در برگزاری گراميداشت ارتحال حضرت امام خمينی (ره) در شهرستان الزامی است.

فرماندار ابهر با تاکید بر اینکه راه امام خمینی (ره) راه ايستادگی، مقاومت و پايداری است كه امروز با سكانداری رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور مردم در عرصه‌های مختلف اين مسير تداوم دارد، متذکر شد: حضرت امام خمينی (ره) یک شخصیت بی‌نظیری بودند که باید جایگاه ایشان برای جامعه به ویژه نسل جدید باید با اجرای برنامه‌های مختلف به صورت کامل بازگو شود.

انتهای پیام
captcha