برگزاری نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در زنجان
کد خبر: 4060389
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

برگزاری نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در زنجان

نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در زنجان، صبح امروز، ۸ خردادماه با حضور آیت‌الله علی خاتمی برگزار شد.

حضرت معصومه (س)

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، صبح امروز،‌ 8 خردادماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در زنجان، با بیان اینکه مردم ولایتمدار زنجان شناخت، علاقه و ارادت بیشتری به امام مهربانی‌ها دارند، اظهار کرد: شناخت و ابراز علاقه نسبت به خواهر ارجمند ایشان حضرت معصومه(س) نیاز به مطالعه و معرفی بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) تنها بانویی هستند که همانند حضرت فاطمه زهرا(س) مورد عنایت خاص پدر بزرگوارشان بودند، افزود: امام موسی‌بن جعفر(ع) صاحب چهار فرزند دختر بودند که اسم همه فاطمه بود و مرقد مطهر فاطمه اول در قم، فاطمه کبری اصفهان، فاطمه وسطی رشت و فاطمه صغری در باکو است.

امام‌جمعه زنجان تصریح کرد: امسال دهه کرامت با شعار «خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه» برگزار می‌شود و هرکدام از روزهای این دهه همچون سال‌های گذشته عنوان ویژه‌ای دارد.

عنوان روز چهارشنبه، ۱۱ خرداد به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س)، «دختران فاطمی؛ نور چشم اهل خانه» است که مخاطب خاص این روز دختران (دختر در بستر خانواده) اعلام شده است. روز پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد «خانواده تمدن‌ساز؛ کانون محبت و کرامت» نام گرفته و مخاطبان این روز مادران و پدران (ستون‌های خانواده) هستند.

جمعه، ۱۳ خرداد به مناسبت سالروز سخنرانی امام خمینی(ره) در قم، «عالمان آگاه؛ تکیه‌گاه محرومان» نام گرفته است که مخاطبان این روز توانیابان و مددجویان خواهند بود.

شنبه، ۱۴ خرداد به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) مخاطبان و جامعه هدف (مدیران و مسئولان) خواهند بود و عنوان این روز (امام خمینی(ره)؛ هادی امت در مسیر کرامت) اعلام شده است. همچنین روز یکشنبه ۱۵ خرداد مصادف با روز بزرگداشت امام‌زادگان و بقاع متبرکه و همچنین قیام پانزده خرداد، (امامزادگان علیه‌السلام؛ محور بصیرت، جهاد، شهادت) عنوان گرفته است و مخاطبان این روز زائران بر محور (جریان گردشگری زیارت در کشور و بین‌الملل) خواهند بود.

دوشنبه، ۱۶ خرداد به مناسبت روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان (حضرت احمد‌بن موسی‌الکاظم(ع)؛ امین ولایت، اسوه مدافعان ولایت) نامیده شده است و مخاطبان این روز نیروهای نظامی و انتظامی هستند. سه‌شنبه، ۱۷ خرداد (نوجوانان و جوانان؛ طلایه‌داران گام دوم انقلاب) عنوان گرفته و مخاطبان این روز دانش‌آموزان نوجوان و دانشجویان هستند.

چهارشنبه، ۱۸ خرداد (مساجد و تشکل‌های دینی؛ پایگاه جهاد تبیین) نام گرفته و مخاطبان این روز تشکل های مردمی خواهند بود. روز پنج‌شنبه ۱۹ خرداد (مدیریت مردمی و انقلابی؛ محور کرامت و عزت) نام گرفته و مخاطبان این روز کارگران و کارمندان هستند. روز جمعه ۲۰ خرداد (تحقق جامعه مهدوی در پرتو خدمت رضوی) نام گرفته است و مخاطبان این روز تولیدگران دانش‌بنیان هستند.

همچنین شنبه، ۲۱ خرداد مصادف با ولادت امام رضا(ع) (عالم آل محمد(ص)؛ امام رأفت و کرامت) نامگذاری شده است و جامعه علمی کشور مخاطبان این روز هستند. گفتنی است اول تا یازدهم ذی‌القعده؛ مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در تقویم رسمی کشور به‌عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha