صوت تلاوت کل قرآن طبلاوی به رادیو قرآن مصر اهدا شد
کد خبر: 4060826
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

صوت تلاوت کل قرآن طبلاوی به رادیو قرآن مصر اهدا شد

پسر شیخ محمد محمود طبلاوی،‌ قاری برجسته فقید قرآن مصر در سخنانی گفت: صوت قرآنی را که پدرش تلاوت و ضبط کرده بوده است، رایگان در اختیار رادیو قرآن کریم قرار داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اخبارک مصر، ابراهیم طبلاوی،‌ فرزند شیخ محمد محمود طبلاوی، قاری فقید مشهور مصری گفت: تلاوت قرآن با صوت پدرش را به‌منظور آموزش به قرآن‌آموزان، ضبط و به رادیو قرآن کریم هدیه کرده است.

وی با بیان این موضوع افزود: پدرم 10 سال قبل از فوتش به من گفت که می‌خواهم قرآن تلاوت شده‌ای را به رادیو قرآن کریم هدیه کنم تا در کنار صوت‌های 5 قاری بزرگ رادیو پخش شود. اما متأسفانه رادیو قرآن به این امر اقبالی نشان نداد.

فرزند شیخ محمد محمود طبلاوی با بیان اینکه به درخواست پدرم قرآن تلاوت شده را رایگان هدیه کردیم،‌ خاطرنشان کرد: مصری‌ها جمعه‌ها منتظر شنیدن صدای قاریان بزرگی مثل شیخ محمد محمود الطبلاوی، شیخ عبدالباسط عبدالصمد و دیگران هستند.

صوت تلاوت کل قرآن طبلاوی به رادیو قرآن مصر اهدا شد

وی در ادامه گفت: اکنون وقتی که تلاوت پدرم را می‌شنوید،‌ گویی برای اولین بار است که تلاوت او را گوش می‌کنید که همچون صوتی نو و جدید می‌درخشد.

وی با اشاره به اینکه از 15 سال پیش تلاوت قرآن پدر را ضبط و نگهداری کرده است، گفت: در حال حاضر به تهیه ویدئوهایی اقدام می‌کنم که کودکان پس از شنیدن صوت مرحوم طبلاوی،‌ آیات قرآن را تکرار می‌کنند. این کار جنبه آموزش قرآن به کودکان و بزرگسالان دارد.

پسر طبلاوی در پایان گفت: فعلا ضبط دو جزء عم و تبارک را شروع کرده‌ام که به صورت اختصاصی آن را برای آموزش قرآن تهیه می‌کنم. یک سال است کار تدوین را در استدیوی ویژه‌ای که برای ضبط هر روزه ویدئوها راه‌اندازی شده، آغاز کرده‌ایم.

شیخ محمد محمود طبلاوی در نوامبر سال ۱۹۳۴ میلادی در روستاى میت عقبه مرکز امبابه الجیزه به دنیا آمد. وی در سن ۹ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد.

او همچنین، به‌عنوان نماینده وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر و دانشگاه الازهر به کشورهای زیادی از جمله جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و در بسیاری از مسابقات بین‌المللی قرآن نیز به‌عنوان داور حضور داشت.

او از قاریان صاحب سبک و مشهور به «نقیب القراء» مصر بود که در پنجم ماه مه ۲۰۲۰ پس از ۶۰ سال خدمت در مسیر قرآن، دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام
captcha